کد خبر: 121806567
تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 مرداد 1396
خانه » سایت های خبری » آرتنا » شاعران نیشابوری برگزیدگان جشنواره ملی شعر ودوبیتی رضوی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
جشنواره ملی شعر رضوی رفسنجان ودوبیتی رضوی همدان

به گزارش چی 24 به نقل از آرتنا:

به گزارش شعروادبیات «آرتنا»،معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  نیشابوراظهارکرد: به یمن وجود مضجع شریف و بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) این ایام دهه فرخنده کرامت  فضای علمی، فرهنگی و هنری کشور متاثر از این حضور نورانی است و فعالیتهای مختلفی در سطح کشور با نام جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می شود.
خلیل اله عراقی گفت:  شعر خصلتی دارد که خستگی‌ها را از روح آدمی بیرون می‌کند و در عالم، زبانی رسا تر از زبان شعر نیست و مطالب را به راحتی در قالب  شعر می‌توان به مخاطب رساند که اگر نثر باشد در چندین صفحه نیز مفهوم آن منتقل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) جشنواره ملی شعر رضوی  رفسنجان ودوبیتی  رضوی همدان است که همه ساله برگزار می گردد.
عراقی یادآورشد: دربخش  جشنواره ملی شعر رضوی  رفسنجان بیش از 2هزار و 700 اثر در سه بخش آزاد ، اهل بیت (علیهم السلام ) و رضوی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود  که 300 اثر در مرحله اول انتخاب و در مرحله بعد 35شاعر برای قرائت شعر دعوت و16 اثر برگزیده انتخاب  شد که سیدعلی میرافضلی، علیرضا فولادی و قربان ولیئی سه داور این دوره از جشنواره بودند و پس از بررسی آثاراستاد خدابخش صفادل  و افسانه‌سادات حسینی از نیشابوررا برگزیده  وشایسته دریافت لوح و جایزه نقدی شناختند.
وی عنوان کرد:دربخش  جشنواره ملی دوبیتی  رضوی همدان نیز یک‌هزار و 200 رباعی و دوبیتی از حدود 100 شاعر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود  محمدرضا سنگری، سید مهدی موسوی و سیاوش دیهیمیسه داور این دوره از جشنواره بودندکه پس از بررسی آثار نازنین مریم عمارلو ابرگزیده بخش ویژه شناخته وشایسته دریافت لوح و جایزه نقدی دانستند.
معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  نیشابورتصریح کرد: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) یک موضوع مشترک، یک سوژه مناسب برای خلق آثار هنری و معنویت در جامعه دارد وبرنامه‌های موضوعی رضوی، با هدف گسترش معرفت دینی در سراسر کشور در رشته های مختلف فرهنگی وهنری  برگزار می‌شود.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین