کد خبر: 122000969
تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 مرداد 1396
خانه » سایت های خبری » آرتنا » دهمین دریچه از «ماهنامه مطالعات بازی» منتشر شد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
در حوزه بازی های دیجیتال و واقعیت های مجازی؛

به گزارش چی 24 به نقل از آرتنا:

به گزارش سرویس نشر و چاپ«آرتنا»،واقعیت مجازی،عرصه پر چالش فناوری‌های جهان امروز است که با امواج خود علوم بسیاری را به تکاپو درآورده است. این موج پر از هیاهو در عرصه فناوری،حاصل تلاش ارزشمند بشر برای حذف فواصل میان واقعیت و مجازیت بوده است. این فناوری که از جنبه تعامل و تجربیات انسانی همچون اثرات،رسانه تلقی می‌شود،ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد حس و برخورداری از تجربه حضور در مکان‌های دیگر دارد.شاید بیش از هر رسانه دیگری در طول تاریخ،برای آینده این فناوری رسانه‌ای پیش‌بینی صورت گرفته باشد؛تا جایی که گفته می‌شود این فناوری در آینده قادر خواهد بود مرزهای گسترده‌ای از علم و دانش بشر را درنوردیده و به سهولت در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.این رسانه شاید وجود خود را در کنار رسانه دیگری همچون بازی دیجیتال بیش از پیش رسانه‌ای‌تر و تشدید نماید.در حقیقت آنچه بیش از همه به واقعیت مجازی و فرزندان آن بُعد رسانه‌ای می‌بخشد،ادغام آن با بازی‌های دیجیتال به عنوان رسانه تعاملی دیجیتال عصر حاضر است.درنتیجه می‌توان متصور شد عرصه‌های گسترده‌تری از علم و دانش بشری با در نظر گرفتن جنبه سرگرمی آن فتح خواهد شد.  
 
در این شماره از ماهنامه مطالعات بازی،بر حوزه بازی‌های دیجیتال و واقعیت‌های مجازی،افزوده و ترکیبی متمرکز خواهیم شد.حوزه‌ای که دیگر بیش از این عدم مطالعه آن درنگ لایعقلی شمرده می‌شود و بایست آن را به عنوان یکی از موجودیت‌های مجازی-واقعی دنیای حاضر بررسی نماییم. در این شماره قصد داریم با تفکیک واقعیت مجازی،افزوده و ترکیبی و سپس تلفیق آن‌ها با بازی‌های دیجیتال و نیز بررسی تاریخچه آن،به بینش‌های موجود،عمق بیشتری بخشیده و دریچه این حوزه را به روی آنان که مایل به پژوهش در این زمینه علمی جذاب،چالاک و پرمغز هستند،بگشاییم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین