کد خبر: 137280534
تاریخ انتشار: شنبه 29 مهر 1396
خانه » حواشی » حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی » دیدار روسای دانشگاه های اسلامی اندونزی با آیت الله العظمی نوری همدانی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

روسای دانشگاه های اسلامی اندونزی با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مدظله العالی ) دیدار و گفت گو کردند.

به گزارش چی 24 به نقل از حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی:

پرفسور شیرازی، رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح و پرفسور مسافر، رئیس دانشگاه جامع اسلامی علاءالدین اندونزی که به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی به ایران سفر کرده‌اند، با حضور در شهر مقدس قم و زیارت حرم حضرت معصومه(س)، به همراه حجت‌الاسلام مختاری ریاست و مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی (مدظله العالی ) با معظم له دیدار و گفتگو کردند.

معظم له در این دیدار گفتند: اولین هدف اسلام، عزت، قدرت و توانمندی مسلمانان در همه نقاط جهان است و در اسلام اصولی برای عزت بیشتر مسلمانان بیان شده است. مرجع عالیقدر شیعیان ادامه دادند : ایمان و اعتقاد به معارف اسلامی، وحدت، بهره گیری از حکومت اسلامی و دوری شدید از تولی کفار بر مسلمانان از پایه ها و اصول عزت مسلمانان در اسلام به شمار می رود. معظم له افزودند: در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نیست و مرز ما ایمان است، همه کسانی که اعتقاد به اسلام و پیامبر اکرم (ص) دارند همه با هم متحد هستند و مرز در حقیقت ایمان و اتحاد دربرابر کفر و نفاق است.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی (مدظله العالی ) تصریح کردند: حفظ ایمان و اعتقادات اسلامی بسیار مهم است؛ زیرا دشمنان زیادی دربرابر ایمان مسلمانان پیش روی خود داریم و باید حول قرآن و اهل بیت(ع) متحد باشیم. ایشان گفتند: مسلمانان باید با یکدیگر وحدت، اتحاد و همدلی داشته باشند چرا که با یکدیگر برادرند و پیامبر اسلام (ص) تاکید زیاد بر وحدت و اتحاد داشتند. مرجع عالیقدر اظهار داشتند: قدرتهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مسلمانان به حکومت بر می گردد، لذا مسلمانان باید حکومت مستقل داشته باشند و امروز در ایران اسلامی قدرت و عزت متجلی است.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی (مدظله العالی ) گفتند: مسلمانان با هم برادرند اما کار داعش و تکفیری ها کشتن مسلمانان است و باید مردم متحد اندونزی از شیعه و سنی در برابر استکبار، صهیونیست ها، سلفی ها و تکفیری ها مقاومت کنند تا عزت و عظمت صدر اسلام را بدست آورند.

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین