کد خبر: 172504093
تاریخ انتشار: یکشنبه 02 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

خانم کبری مدانلو از طلاب رشته تفسیر  با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی زن حفظ خانواده است گفت: «اسلام هیچ ممنوعیتی برای اشتغال زنان قائل نشده وزنان در صدر اسلام به ریسندگی ،خیاطی،عطرفروشی وغیره مشغول بودند اما در عین حال هیچ توصیه وتشویقی نیز  به کار بیرون از منزل نشده است. پس اسلام با اشتغال خانگی زن موافق است».  .
وی در ادامه افزود: « به استثنای بعضی از شغلها که به حضور زنان نیاز است درکل آسیبهای اشتغال زنان بیش از فواید آن است ازجمله آسیهای اشتغال زنان را غفلت از نیازهای فرزندان،انتقال خستگی و دغدغه های محیط کار به خانه، بی میلی به فرزند آوری،کمرنگ شدن جایگاه شوهر وپدر نزد همسر وفرزند، بیکاری مردان،کاهش میل به ازدواج در جوانان برشمرد.
در ادامه منتقد بحث علل گرایش زنان به کار بیرون از منزل را تمایل خانم ها به اجتماعی شدن،بی سرپرست یا بد سرپرست بودن،عدم کفاف حقوق مرد،رضای خدا واصلاح فرهنگ جامعه،استقلال اقتصادی دانست واذعان داشت که برخی زنان ناچارندبیرون از منزل  کار کنند ومعیشت خانواده را تامین نمایند .  
در پایان خانم زهراپوربا بیان تاریخچه اشتغال زنان در غرب  به جمع بندی مطالب پرداخت وگفت:«اسلام مخالفتی با اشتغال زنان ندارد اما دو معیار برای اشتغال زنان وجود دارد 1-جاییکه خود زن نیاز به اشتغال دارد مثل بدسرپرست یا بی سرپرست بودن 2- جاییکه جامعه نیاز به اشتغال زن دارد مثل پزشک زن وپرستار ومعلم ونظیر اینها.
وی طلبه ها را جزء هر دو دسته دانست و افزود:« صرف اینکه اشتغال من طلبه  مورد تایید اسلام است کافی نیست بلکه بایدامور زندگی  مدیریت شود تا آسیب های وارده به خانواده به حداقل برسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین