کد خبر: 172506865
تاریخ انتشار: یکشنبه 02 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

دکتر گلدوست ضمن تبریک عید مبعث ونقل حدیثی از پیامبر گرامی اسلام به تبیین هدف و فلسفه نبوت پرداخت وگفت: « از آنجایی که بعد از حضرت عیسی حدود 571 سال پیامبری مبعوث نشده بود پیامبر خاتم باید ویژگیهای شاخصی داشته باشد».
  استاد عرفان وکلام ضمن مقدمه ای، ویژگیها و برتریهای پیامبرخاتم نسبت به سایر انبیا از منظر قرآن را برشمرد وگفت: « برخی از پیامبران فقط صاحب کتاب اما فاقد شریعت بودند ویا بالعکس، اما پیامبر خاتم صاحب کتاب و شریعت بودند».
 وی در ادامه اظهار داشت : «هر پیامبری برای هدایت قوم خود مبعوث شدند و دین شان در زمان خود کا مل بوده وبرای مردم همان عصر کارایی داشته اما رسالت پیامبر ما جهانی بوده ودینش برای ابدیت است.
دکتر گلدوست در ادامه به تفاوت معجزات پیامبر خاتم با معجزات سایر انبیا اشاره کرد وافزود : « معجزات سایر انبیا حسی وموقت بوده به این معنا که با مرگ آن پیامبر معجزه اش نیز با وی دفن می شد اما معجزه پیامبر اسلام نظیر قرآن تا ابد باقی است ».
 پژوهشگر علوم دینی ، ضمن تشریح موضوع بحث گفت: « شیوه دفاع شیعیان در مقابل لائیک ها ، مسیحیان ، یهودیان، فیلسوفان مغرب زمین، شیطان پرستان فرق می کند وبا هر کدام باید با شیوه خاص خودش مقابله کرد».
وی با بیان اینکه دفاع از دین در علم کلام بحث می شود گفت: « علم کلام یعنی دفاع از دین در مقابل شبهات با ابزار عقل و با التزام به شریعت».
ایشان با اشاره به هجمه ها وشبهه پرا کنی های دشمن در ماهواره ها، تاکید کرد :« طلاب باید برای پاسخگویی به شبهات، به طور کامل بر زندگی امامان واقف بوده و به دلایل افضلیت تفکرامامان و شیعه بر سایرین مسلط باشند وبا تکیه بر اصل «ترجیح افضل بر مفضول » برتری علمی ائمه بر سایرین را اثبات کنند».
 وی  در ادامه با تاکید  به رسالت حوزه وتخصصی شدن طلاب اظهار داشت :« طلاب برای تبلیغ تفکر شیعه باید برتری علمی ائمه بر سایرین را اثبات کنند وبرای این کار لازم است  سوالات مطرح شده و بیان ضعف ودرماندگی سایرین وپاسخ قاطع ائمه معصومین(علیهم السلام)  را از بر باشند».
در پایان ایشان خاطره ای از نشست علمی ای که خود با مسیحیان و اهل سنت لبنان راجع به مقایسه« دین اسلام ومسیحیت »وهمچنین «بررسی غدیر از دیدگاه شیعه وسنی » نقل کرد وبه شیوه نوین عملی تبلیغ تفکر شیعه ترغیب کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین