کد خبر: 172527965
تاریخ انتشار: یکشنبه 02 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران،ر ضائی ، مسئول امورعلمی اساتید از برگزاری نشست مشترک اساتید و مسئولین دانشگاه اندونزی و اساتید و مسئولین مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر باعنوان "زن مسلمان و دنیای مدرن " خبرداد .

 در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به خانم لوماسیا استاد دانشگاه اندونزی و حقوقدان وهیئت همراه ایشان ، به تبیین جایگاه زن دردین مبین اسلام پرداخته ودر ادامه خانم لوماسیا وضعیت زنان در اندونزی را بیان نمودند. این نشست با حضور  مسئولین و اساتید مجتمع کوثر به منظور آشنایی با جایگاه اجتماعی و وضعیت اشتغال و تحصیل  زنان مسلمان در هر دو کشور و طرح چالش های پیش روی زنان در حوزه مسائل اجتماعی در دنیای مدرن برگزار شد . ایشان درادامه سخنان خود حق تحصیل را از آموزه های دین مبین اسلام برشمردند .

در بخش دوم نشست با حضور اساتید خانم و طلاب در سالن اجتماعات با طرح پرسش هایی از سوی اساتید وطلاب مجتمع کوثر از خانم لوماسیا در حوزه خانواده ، فضای مجازی وحجاب زنان، تحصیل و ... دراندونزی مطرح شد که ایشان به این پرسش ها پاسخ دادند ایشان در پاسخ به پرسش های فوق افزودند : با توجه به هجمه های موجود در فضای مجازی نقش خانواده در تکیه برایمان و اخلاق در پرورش فرزندان بسیار مهم می باشد.

همچنین از مطالب مهم اینکه؛ ایشان در ضمن گفتگو اظهار داشتند مهم ترین و بارزترین نمونه عزت زن مسلمان را حضرت زهرا (س) می باشد که به عنوان دختر پیامبر (ص) نسل ایشان را توسعه داد. 

در پایان با تقدیم لوح سپاس حضور و اهدای هدایای فرهنگی متن لوح به زبان انگلیسی قرائت گردید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین