کد خبر: 172698055
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

در این کارگاه «خانم فاطمه غفارنیا»، استاد حوزه و پژوهشگر برتر منابع تحقیقات اسلامی را به سه دسته نرم افزارهای پژوهشی، سایتهای پژوهشی و جستجوگر علم نت تقسیم کرد و به معرفی کتب مهم و مرجع پرداخت.

وی در تبیین نرم افزار های پژوهشی به نرم افزارهای مرکز تحقیقات اسلامی نور ، نرم افزارهای حوزه علمیه اصفهان اشاره کرد و به ویژگی ها ، محتویات و منابع مهم برخی از نرم افزارهای ساخته شده توسط هریک از پشتیبان ها ازجمله نرم افزارهای جامع التفاسیر3، جامع الاحادیث 3/5 ، کتابخانه احادیث تفسیری و...مرکز تحقبقات اسلامی نور همچنین مدینه العلم، باب العلم و ریحانه و...حوزه علمیه اصفهان پرداخت.

استاد حوزه در ادامه این کارگاه به معرفی سایت های پژوهشی پرداخت و مباحث را در  سه بخش سایتهای منبع شناسی، سایتهای اختصاصی و معرفی سایتهای پژوهشی مفید به صورت اجمالی تبیین کرد.

 

خانم غفارنیا  یکی از سایتهای منبع شناسی را کتابخانه ملی  به آدرس « » معرفی و خاطرنشان کرد: سازمان‌ اسناد و كتابخانه‌ ملي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ مؤسسه‌اي‌ آموزشي‌، پژوهشي‌، علمي‌ و خدماتي‌ است‌ كه‌ اساسنامه‌ آن‌ به‌ تصويب‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ رسيده‌ است‌ و رياست‌ عاليه‌ آن‌ با رئيس‌ جمهوري‌ است‌.
وی بیان کرد: شكل‌گيري‌ رسمي‌ كتابخانه‌ ملي‌ به‌ سال‌ 1316 بازمي‌گرددکه در سال‌ 1358 مركز خدمات‌ كتابداري‌، و در سال‌ 1378 سازمان‌ مدارك‌ فرهنگي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در كتابخانه‌ ملي‌ ادغام‌ شدند و سرانجام‌ در سال‌ 1381 با تصويب‌ شوراي‌ عالي‌ اداري‌، كتابخانه‌ ملي‌ و سازمان‌ اسناد ملي‌ با هم‌ ادغام‌ شدند و سازمان‌ فعلي‌ شكل‌ گرفت‌.

خانم غفارنیا در ادامه این کارگاه به معرفی سایت های مختلف  منبع شناسی کتاب، پایان نامه ، مقاله  و سایت های کتابخانه ای نظیر قائمیه پرداختند.

لازم به ذکر است در پایان برخی دیگر از سایتهای پژوهشی مفید در موضوعات عمومی، قرآن، حدیث، اهل بیت و ... نیز معرفی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین