کد خبر: 172745867
تاریخ انتشار: دوشنبه 03 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

در این کارگاه مشاور مدرسه به بیان اهمیت ازدواج وسفارش اسلام به این امر و وجوب آن در بعضی موارد  اشاره نمود و گفت: وظایف همگان اعم از والدین ، متمکنین ، دولت، مجلس و رسانه ها در فراهم آوردن زمینه ازدواج جوانان و تسهیل در آن می باشد.

وی در ادامه ابراز نمود: یکی از راه های تسهیل ازدواج، رفع موانع آن می باشد که از جمله می توان به آداب و رسوم غلط جامعه، اسراف و تجملات دربرگزاری مراسم عروسی ، چشم و هم چشمی در خرید جهیزیه به مقدار زیاد و با هزینه بالاو مارک دار  اشاره کرد وطلاب به عنوان الگو و با توجه به توقعاتی که دیگران از این قشر دارند باید رفتارهای غلط و دور از شئونات اسلامی را کنار گذاشته و کم کم با این آداب و رسوم نادرست  مقابله کنند تا زمینه ازدواج برای همه نسل جوان به راحتی فراهم شود.

خانم محمدی درادامه تصریح کرد:همچنین سطح تحصیلات دختر و پسر و سن نیز به عنوان مانع ازدواج محسوب  می شود که در این زمینه باید دقت بیشتری نمود و این نکته را در نظر داشت که اگر دختر و پسر  انگیزه و تلاش کافی در مسیر تحصیل داشته باشد و با توافق یکدیگرمی توانند در کنار تشکیل خانواده با داشتن برنامه ریزی صحیح به امر تحصیل خود ادامه دهند.

در پایان مشاور حوزه کتابهایی چون مطلع مهر، معیارهای انتخاب همسر و آیین همسرداری از نظر اسلام و...را جهت مطالعه بیشتر معرفی نمود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین