کد خبر: 172853236
تاریخ انتشار: سه شنبه 04 ارديبهشت 1397
خانه » سایت های خبری » صابر نیوز » بسکتبال 5 نفره بانوان شانسی برای حضور در بازی های آسیایی ندارد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

با توجه به سیاست کمیته ملی المپیک مبنی بر حضور کاروان کیفی در بازی های آسیایی 2018 تیم بسکتبال 5 نفره بانوان شانسی برای حضور در این بازی ها ندارد.

به گزارش چی 24 به نقل از صابر نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس، هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 27 مرداد ماه به میزبانی شهرهای جاکارتا و پالمبانگ آغاز می‌شود. نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران و همین طور اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی در نشست‌های مختلف پای صحبت‌های مسئولان فدراسیون‌ها نشسته‌اند تا تصمیم‌گیری نهایی برای حضور رشته‌ها در بازی‌های آسیایی صورت بگیرد.

ستاد عالی بازی‌های آسیایی نیز جلسات مختلفی را به ریاست مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان انجام داده تا بهترین کاروان به بازی‌های آسیایی اعزام شود.

کمیته ملی المپیک در نظر دارد کاروان کیفی به بازی‌های آسیایی اعزام کند اما در این بین نگاهی حمایتی به برخی از رشته‌ها و همین طور بانوان دارد.

رشته‌های هندبال و بسکتبال 5 نفره بانوان از مواردی هستند که بارها سوالات مختلفی در خصوص اعزام‌شان مطرح شده است اما به نظر می‌رسد با توجه به سیاست کمیته ملی المپیک این 2 رشته شانسی برای حضور در این بازی‌ها ندارند.

اگرچه در جلسه روز یکشنبه ستاد تکلیف نهایی تعداد نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی مشخص نشد و قرار شد در جلسه آینده در این خصوص تصمیم‌گیری شود، اما خبری مبنی بر اعزام تیم بسکتبال 5 نفره بانوان به این فدراسیون اعلام نشده است.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: فکر نمی‌کنم اعزام تیم بسکتبال 5 نفره بانوان مورد تایید قرار بگیرد. البته هنوز به طور رسمی چیزی به ما اعلام نشده اما شفاهاً چیزی که مطرح شده همین است. اعزام تیم‌های بسکتبال 3 نفره مردان و بانوان و 5 نفره مردان به بازی‌های آسیایی قطعی است.

فریده شجاعی نایب‌رئیس بانوان بسکتبال نیز در این باره به فارس گفت: ظاهراً کمیته ملی المپیک با اعزام رشته‌های تیمی مخالفت کرده است. اعزام تیم 3 نفره قطعی شده اما فکر نمی‌کنم تیم 5 نفره اعزام شود.

خبرگزاری فارس نیز در تاریخ 15 فروردین خبری در خصوص عدم اعزام تیم بسکتبال 5 نفره بانوان منتشر کرده بود اما این روزها خبرهای زیادی در خصوص ابهامات اعزام این تیم به بازی‌های آسیایی شنیده می‌شود که کمیته ملی المپیک هنوز به طور رسمی پاسخی به این سوالات نداده و تصمیم‌گیری نهایی را به نشست ستاد عالی بازی‌ها موکول کرده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین