کد خبر: 172914702
تاریخ انتشار: سه شنبه 04 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

معاون پژوهش مدرسه علمیه صدیقه کبری (سلام الله علیها )از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با عنوان باید ها و نباید های رفتار طلبگی در مورخ 13/12/96با حضور طلاب و اساتید خبر داد.

هدف از بر گزارسی کرسی، آشنایی طلاب با سبک زندگی طلبگی است .چالشی که در این موضوع وجود دارد این است که سبک زندگی طلبگی رعایت حدود شرع است یا بیشتر از حدود شر عی راباید رعایت کنند . کرسی با دو گروه طلاب موافق وطلاب  مخالف و داوری استاد بر گزارشد.

گروه موافق  از طلاب بر این باور بو دند که رعایت حدود شرعی کفایت می کند وگروه مخالف معتقدند که سبک زندگی طلبگی مفهوم وسیع تری را شامل می شود یعنی علاوه بر انجام واجبات و تر ک محرمات باید انجام مستحبات وترک مکرو هات را نیز انجام دهند .

طلبه باید در تمام امور زندگی ،نوع پوشش ،خوراک ،انتخاب همسر و.....الگویی برای دیگر افراد جامعه باشد به بیان دیگر مبلغ دین مبین اسلام است پس باید بیشتر از حدود شرعی را رعایت کند تا دیگران حداقل هارا رعایت کنند. طلاب علاوه بر رعایت موازین شر عی باید در اموری مانند تهذیب نفس ،اخلاق ،علم آموزی و بصیرت بسیار قوی باشد تا دوست را از دشمن تشخیص دهند و فریب ذشمن را نخورند .

برای رسیدن به سبک زند گی طلبگی باید از اساتید اخلاق و زندگی علما و بزر گان راهنمایی جست . چرا که هر عملی که برای همه مسلمانان جایز است برای طلبه مجاز نیست و کار های که دون شأن رو حانیت باشد نمی توانند انجام دهند.مانند ساده زیستی برای طلاب .در پایان به سوال های طلاب در این زمینه پاسخ داده شد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین