کد خبر: 172926380
تاریخ انتشار: سه شنبه 04 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

شهناز غلامی معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت  زینب (سلام الله علیها ) شهرستان ملایر از بر گزاری کارگاه آموزشی شیوه بیان احکام  در تاریخ 28/11/96خبر داد .

در این کارگاه آموزشی که اساتید ، طلاب ، دانش آموختگان و مبلغین این مدرسه حضور داشتند استاد محمود اکبری ( از اساتید قم و نویسنده بیش از 100جلد کتاب ) بیان کرد : مهارت های بیان احکام سه بخش است اول مقدمات احکام ، دوم شیوه های بیان و مورد سوم سوژه های احکام می باشد .

ایشان اظهار کرد : کسی که می خواهد به بیان احکام بپردازد باید تسلط لازم به موضوع داشته باشد وکسی میتواند بگوید تسلط لازم را دارد که هم احاطه بر موضوع و هم احاطه بر سوالات فرعی آن داشته باشد که این امراز چند راه به دست می آید ازجمله آنها مطالعه کامل رساله ، بیان احکام تا جایی که ملکه شود ، پاسخ به پرسش های فقهی ، مراجعه مستقیم ، تحقیق ، ارتباط با سایت های معتبر در این زمینه و مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی می باشد .

وی در پایان به شیوه های بیان احکام پرداخت وگفت : برای کودکان از روش هایی مانند با کلمات ، شعر ، بازی با کارت ، داستان ، تصویر ، رمز و بازی با اعداد می توان استفاده کرد ، برای جوانان و نوجوانان از روش هایی چون سوال، مسابقه ، پرسمان و کارگاهی می توان بهره جست ، و برای عام مردم روش نکته ای بهترین روش می باشد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین