کد خبر: 173102634
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

«خانم عبداللهی»، استاد ارائه کننده جهت جذب بهتر خصوصا افراد نخبه و شناساندن حوزه های علمیه  خواهران و چگونگی تحصیل در آن خاطر نشان کرد:  ما موظف هستیم حوزه های علمیه خواهران را به قشر خواهران جامعه معرفی کنیم و  آنها را نسبت به حوزه و تحصیلات حوزوی تشویق و ترغیب نماییم و این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه خود طلاب کاملا توجیه باشند و با توجه به اینکه تاثیر سخن بر آمده از دل بسیار بیشتر است.

وی افزود: در واقع هریک از طلاب باید یک مبلغ جدی باشد، از طرفی جامعه امروز ما مشکلات عدیده ای دارد که برای حل آن ها و یا برای جلوگیری از بوجود آمدن ها،علم سالم و کاربردی نیاز است .

استاد ارائه کننده تصریح نمود: هر کدام از ما باید توان خود را به کار ببندیم و لذت و آرامش محیط حوزه و روابط طلبگی را به دیگران منتقل کنیم تا شاید بتوانیم ناجی و سبب هدایت حتی یک فرد شویم و اگر آن شخص حتی در یک مسئله موفقیت کسب کند ما در این امر سهیم هستیم.

در ادامه «خانم یزدانی» به عنوان استاد منتقد گفت: علم و تحصیل در هر مکانی که صورت پذیرد مقدس است و صرفا اثرات و تبعات مثبت خود را دارد و هیچ تفاوتی بین تحصیل در حوزه و دانشگاه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر استقبال از حوزه و تحصیلات حوزوی کم است، مهم نیست زیرا  در جامعه امروزی تقریبا تمامی دانش آموزان تحصیل را ادامه می دهند و پا به عرصه دانشگاه میگذارند و مهم همین است که جامعه ای تحصیل کرده داشته باشیم و مهم نیست که این تحصیلات در کجا آموخته شود خواه حوزه باشد و خواه دانشگاه؛ گذشته از این موارد افراد می توانند با صرف زمان کمتر تحصیلات لازم را بدست آورند و برای جامعه مفیدتر باشند.

در پایان«خانم درندی» استاد داورگفت: یکی از امتیازات حوزه است که در مواردی محدودیت های خاص و متفاوت با سایر مراکز آموزشی دارد و این نشان دهنده قداست حوزه و خاص بودن سربازان امام زمان(عج) است و اینکه دروس حوزه وسیع و گسترده و در مواردی سخت و یا از نظر بعضی، کاربردی و قابل استفاده نیست به این دلیل است که بین انواع این دروس ارتباط وجود دارد و مثلا یک سوال فقهی را میتوان به کمک علم اصول و یا فلسفه ثابت کرد و در صورت مخالفت دیگران آنها را متقاعد کرد.

استاد داور در اهمیت و قداست علوم حوزوی همین بس که پس از غیبت صغری حضرت ولی عصر(عج) و قطع ارتباط با نواب، امور مردم به دست عالمان دین سپرده شد و هر طلبه با ورود به حوزه قدم در این راه نهاده است؛ البته که افرادی هستند که طلاب را مورد تحقیر و حتی از آنان فاصله میگیرند و این نشان دهنده عظمت طلاب است زیرا که هرچه در طلب علم و حفظ دین سخت تر قدم برداریم عزت و اجر و پاداش بیشتری داریم.

خانم درندی با اشاره به اینکه حداقل هدف ما واسطه هدایت یک نفر است گفت: ما حوزه می آییم تا رضایت خداوند و اهل بیت را کسب کنیم و با خودسازی به خود و جامعه مان کمک نماییم؛. ما باید با پشتکار سختی ها را به فرصت تبدیل کنیم و با برنامه ریزی صحیح نشاط و شادی خود را حفظ کرده و با هدف و برنامه ریزی مشخص و تلاشی مستمر و برنامه ریزی صحیح انسان کامل گشته تا هم برای خود و هم جامعه مان مفید باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین