کد خبر: 173689498
تاریخ انتشار: شنبه 08 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، «حجت الاسلام علی اکبر حصاری»، امروز (5 اردیبهشت) در مراسم افتتاح مرکز پژوهش های اسلامی الزهرا (سلام الله علیها) گرگان که در مدرسه علمیه عالی و تخصصی الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد، گفت: افتتاح مرکز پژوهش های اسلامی، آغاز راهی است تا خواهران دانش آموخته حوزوی با کمک اساتید و همت والای خود، اقدام به تولید علوم دینی نمایند.

وی با بیان اینکه امروز پژوهشگری در حوزه خواهران تبدیل به رفتار و فرهنگ شده است، افزود: امروز کمتر خواهرانی در حوزه های علمیه هستند که دست به قلم نشده و تولید اثر، مقاله و یا تألیف نداشته باشند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: با اینکه تا رسیدن به تراز علمی مطلوب فاصله داریم اما در مقام مقایسه حضور پررنگ خواهران در جشنواره های استانی و تعدد برگزیدگان، شاهد تلاش ها و وجود فرهنگ پژوهشگری بین خواهران در حوزه های علمیه است.

وی اظهارامیدواری کرد: افتتاح مرکز پژوهش های اسلامی منشأ خیرات و برکات فراوانی برای حوزه های علمیه و جامعه باشد.

حجت الاسلام حصاری در ادامه با تأکید براینکه باید تلاش کنیم تا حوزه های علمیه به عنوان محیط های علمی حفظ شوند، خاطرنشان کرد: همه ما به رغم تمایلات، سلیقه ها، گرایشات و بینش علمی مختلفی که داریم؛ وقتی در یک حرکت جمعی قرار می گیریم باید در مسیر اعتلاء مکتب اسلام ید واحده بوده و به آن خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: مکتب اهل بیت (علیهم السلام) با همه فضایل و گنجینه های خیرات و برکاتی که دارد به ما رسیده و امروز باید این میراث را حفظ کرده، و به جامعه انتقال دهیم.

معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: در شرایط تاریخی کنونی، بزرگترین ضرورت مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و نظام اسلامی، کار علمی و پژوهشی است.

وی با بیان این که در شرایط پرتلاطم امروز متغیرهای تأثیرگذار دامنه های وسیعی یافته و اضلاع این کار بزرگ چند برابر شده است، افزود: مأموریت بزرگ حوزه های علمیه این است که سبک زندگی اسلامی را با تمام متغیرهای زیست بومی آن مورد تحلیل و پژوهش قرار دهد.

حجت الاسلام حصاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه اظهار کرد: انقلابی بودن صرفا به معنای شرکت در تظاهرات ها و مناسبت ها نیست بلکه تکاپوی پژوهشی در زمانی که در مسیر نظام سازی، جامعه سازی و تمدن سازی اسلامی قرار داریم، بزرگترین کار انقلابی است.

در این راستا، مهم ترین فاکتور سبک زندگی اسلامی است که همه ابعاد اجتماعی؛ از روابط خانوادگی تا روابط اجتماعی و مناسبات اقتصادی تا ساختارهای حقوقی را در بر می گیرد و خواهران طلبه باید بخشی از این مسئولیت را به عهده گیرند.

وی با اشاره به آماده سازی طرح کلان پروژه ها در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: اگر مرکز پژوهش های اسلامی در استان گلستان می خواهد فعالیت خوبی داشته باشد، باید یک کلان پروژه موثر را در دستور کار قرار دهد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر پرهیز طلاب از تحقیقات فردی و بی نتیجه، افزود: بنا داریم از این پس از رساله های علمی و پایان نامه هایی حمایت کنیم که در قالب کلان پروژه ها باشد.

وی درباره ایجاد شهرک های پژوهش ویژه خواهران حوزوی بیان کرد: در افق بلندمدت برنامه ایجاد چنین شهرک هایی است تا محیطی امن و آرام برای فعالیت پژوهشی خواهران باشد.

حجت الاسلام حصاری در ادامه به موضوع آمایش علمی اشاره کرد و گفت: مراکز پژوهشی، مدارس و حوزه ها مورد آمایش قرار خواهند گرفت تا براساس ظرفیت هایی که دارند و قابلیت هایی که پیدا می کنند، به عنوان قطب علمی پژوهشی معرفی شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین