کد خبر: 173719050
تاریخ انتشار: شنبه 08 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

وی با تاکیدبر انتخاب همسر شایسته افزود:« اصلاح نفس والدین قبل از ازدواج بر پاکی نسل اثر می گذارد. از این رو  تربیت جنسی باید از دوران قبل از تولد فرزند شروع شود. همچنین رعایت توصیه های اسلام در هنگام انعقاد نطفه ، دوران کودکی و ... نیز بر طهارت نسل بسیار تاثیر گذار است».
ایشان خاطر نشان کرد که :« حفظ حریم خانه ، عدم دسترسی به ماهواره وکنترل فرزندان ودوستان وی  ، نیز جزیی از مراحل تربیت جنسی فرزند است».
خانم رجبی به نقش تغذیه با غذاهای با طبع گرم در افزایش میل جنسی فرزندان اشاره کرد وخانواده ها را از تغذیه این نوع غذاها برای فرزندان منع نمود.
وی در ادامه با اشاره به سند 2030 گفت :« لازم است والدین در مورد اندام های جنسی و شخصی بودن آنها به فرزندان خود آگاهی دهند و به آنها بیاموزند که چگونه در مقابل در خواست های نابجای دیگران پاسخ منفی دهند ویا از خود مراقبت کنند» .
خانم مریم علیزاده ضمن انتقاد از مطالب مطرح شده گفت:« دادن آگاهی های جنسی به کودکان  نیز مانع از تعرضات جنسی کودکان  نخواهد شد که آمارکودک آزاری در غرب که به کودکان مسائل جنسی وخود مراقبتی را آموزش می دهند دلیل بر مدعای ماست».
همچنین وی با مقایسه سبک زندگی قدیم وجدید اذعان داشت :« تغذیه و جدا سازی اتاق والدین وفرزندان ، جدا سازی  بستر خواب کودکان شرط لازم برای تربیت جنسی است اما شرط کافی نیست».
در پایان جلسه خانم زهراپور به جمع بندی مباحث پرداخت وگفت:« رفتار نامناسب والدین باعث بلوغ زودرس کودکان می شود که رشد جسمی کودک را مختل می کند.از این رو رعایت حریم ها در منزل توسط والدین  و پرهیزاز معاشرت با خانواده ها ودوستان ناباب توصیه می شود».
وی در ادامه با اشاره به سند 2030 گفت:«دادن آگاهی های جنسی به کودک فوق العاده اشتباه است زیرا  این کار در اکثر موارد از تجاوزات به کودک جلوگیری نمی کند زیراکودک ، قدرت دفاع ندارد بنابراین لازم است  والدین مراقبت های نامحسوس خود را ازفرزند زیاد کنند تا جاییکه  فرزند حساس نشود».
وی گفت:«تازمانیکه کودک سوالی در موردمسائل جنسی نپرسید نباید دراین مورد با او صحبت کرد. ودر صورت سوال سربسته با او صحبت کرد».  
خانم زهراپور به نقش تغذیه در رشد جسمی فرزند تاکید کرد واظهار داشت:« اکثر غذاهای با طبع گرم مقوی ومورد نیاز رشد فرزند است که باید در سنین رشد از نظر غذایی به آنها رسید منتها باید با ورزش و بازی وکارهای دیگر انرژی وی را تخلیه نمود  واوقات فراغتش را پر کرد تا در تنهایی به  خیالپردازی و ...نپردازد". 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین