کد خبر: 173724087
تاریخ انتشار: شنبه 08 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

سرکار خانم طرقی بیان داشتند: سلامت هرجامعه در گرو سلامت خانواده است و تحقق خانواده سالم به وجود افرادی است که با یکدیگر رابطه سالم داشته باشند. سالم بودن به معنای نبود بیماری، رنج نبردن احساس گناه نکردن و نداشتن افسردگی نیست بلکه باید با توانمندیهای اجتماعی، اقتصادی، روحی و معنوی آنها را مدیریت کرد. خانواده مرکز محبت است. الگوی خانواده سالم در اسلام خانواده حضرت زهرا(سلام الله علیها) است.
ایشان ادامه داد: بهداشت روانی به معنای ایجاد تعادل شخصیتی در درون و برون است. تمامی اعضای خانواده در ایجاد بهداشت روانی نقش دارند اما نقش زنان به علت قابلیتهای وجودی شان پررنگ تر است. با مراجعه به متون دینی می توان وظایف زنان در تأمین بهداشت روانی خانواده را این گونه بیان کرد از جمله: احترام و تکریم به شوهر، اظهار محبت در خانواده، پاسخگویی به نیازهای مشروع خانواده، همدلی وهمراهی با شوهر، شاکر بودن و قناعت پیشگی، پرهیز از عیب جویی.
وی افزود: گفتن برخی از اذکار نیز باعث تعادل می شود و ازجمله ذکرهایی که می تواند خانواده را آرام کند ذکر صلوات است. همچنین خانم ها باید به تغذیه درسبک زندگی اسلامی توجه ویژه داشته باشند زیرا با توجه به آیات قرآن عمل صالح از خوردن طیبات به دست می آید علاوه براینکه غذای حرام را از حلال جدا می کنید از غذاهای طبیعی استفاده کنید.
این کارشناس امور خانواده افزودند: اگرمردان در خانه احساس بی کفایتی کنند باعث عدم اعتماد به نفس آنان می شود و اگر نقش پدر را تنزل دهید احساس اتکای فرزند به پدر فرو می ریزد و احساس ناامنی در فرزند ایجاد می شود. همچنین نباید بین پدر و مادر تضاد رفتاری و گفتاری باشد زیرا الگوسازی در بچه ها به هم خورده و تربیت آنها سخت می شود لذا اسلام به هماهنگی بین گفتار و رفتار اشاره دارد.
ایشان در پایان راهکارهای دیگری را برای تأمین بهداشت روانی خانواده ارائه دادند ازجمله: بدست آوردن مهارتهایی در فضای مجازی، استفاده از شادی و نشاط در بین اعضای خانواده(مثل خرید یک شاخه گل)، مهمانی دادن و مهمانی گرفتن، به دامان طبیعت رفتن( کنار دریا،جنگل).

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین