کد خبر: 174088484
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع)، سبط اکبر اباعبدالله حسین (ع)؛ «همایش الگوی ارتباطی مطلوب با نسل جوان»؛ به همت مسئولان مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه دامغان برگزار شد.
در این مراسم، استادان، پرسنل، طلبه ها، دانش آموختگان، مبلغان سطح 2 و 3 حوزه های علمیه خواهران، طلبه های سطح 2 شهر امیریه و روستای مهماندوست، جوانان و بانوان این شهر با حضور در این مراسم، پس از تلاوت آیات کلام وحی و نوای سرود جمهوری اسلامی از برنامه هایی چون مولودخوانی مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانی استادان حوزه و دانشگاه بهره بردند.
نسرین امام وردی؛ مدیر این مؤسسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و به ویژه تهنیت روز میلاد حضرت اکبر (ع) و روز جوان حضور مهمانان را خیر مقدم گفت و از قبول دعوت آنها قدردانی کرد.
دکتر خراسانی؛ استاد حوزه و دانشگاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان، به موضوع «الگوی ارتباطی مطلوب روحانیت با نسل جوان»؛ پرداخت.
استاد حوزه و دانشگاه ضمن تقسیم دوران زندگی به دوران کودکی، جوانی و پیری؛ مختصری از ویژگی انسان در دوران جوانی را بیان کرد و نقش روحانیت در الگوگیری نسل جوان را مورد بحث و بررسی قرار داد.
وی ضمن منزلت و اهمیت روحانیت به ویژه بانوان طلبه در جامعه و تأثیر در نسل جوان، روحانیت را نهاد و مرجع دینی معرفی کرد که سه کارکرد و وظیفه را به عهده دارند: صیانت از آیین و دین، ترویج و تبلیغ دین و اجرای شعائر.
دکتر خراسانی در ادامه با اشاره به نیازهای دوران جوان و ویژگی شخصیتی جوانان گفت: جامعه روحانی باید پاسخگوی پرسش ها، نیازهای مردم به ویژه جوانان باشد و برای این مهم باید به سلاح علم و دانش مجهز باشد.

همچنین در این مراسم زینت السادات رزم آرا؛ استاد حوزه، ضمن تبریک روز جوان به دو شاخصه عشق و محبت و آزادی از خواسته ها و امیال دوران جوانی، پرداخت.
زینت السادات رزم آرا؛ با این بیان که انسان تنها موجودی است که صاحب اختیار و آزادی است، گفت: عشق و محبتی ارزشمند است که عقل انسان را تحت تأثیر قرار ندهد و عزت انسان را از بین نبرد.وی ادامه داد: عشق و محبتی ممدوح است که ما را به سمت خدا بکشاند و ما را به سمت دین سوق دهد چرا که دین عین محبت و عشق است.این مراسم با پذیرایی از مهمانان و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر؛ به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد علی منصوریان از استادان این مؤسسه به پایان رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین