کد خبر: 174677819
تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

در این نشست آقای دکتر حکیمی در مورد وجود امام زمان (عج) گفت: می توان در وجود امام زمان (عج)  به دلایل تاریخی استناد کرد. وجود هزاران حدیث از شیعه که به عنوان نمونه در  جلدهای 13 و51 و 52 و 53 بحارالانوار آمده واحادیث متعددی از اهل سنت دلالت بر وجود امام زمان (عج) دارد. در این زمینه  کتاب منتخب الاثر فی الامام الثّانی عَشَر از آیت الله صافی گلپایگانی در شش جلد که درآن احادیث مربوط به مهدی(عج)  از کتب شیعه و سنی جمع‌آوری شده بهترین کتاب در شناخت مهدویت می باشد.
ایشان در ادامه گفت:علاوه بر روایات، در قرآن کریم نیز حدود 100 الی 260 آیه در مورد امام زمان (عج) وجود دارد. از جمله می توان به آیه 5 سوره قصص، 55 سوره نور، 9 سوره صف، 33 سوره توبه و 87 سوره هود اشاره کرد.
استاد حوزه سومین دلیل وجود امام زمان (عج) را دلیل اسلام شناسانه و قرآن شناسانه نام برده و گفت: خداوند در آیه 30 سوره بقره می فرماید: (انی جاعل فی الارض خلیفه) وجود جمله اسمیه در این آیه و کلمه جاعل که اسم فاعل می باشد و کلمه خلیفه که صفت مشبهه می باشد و همچنین حرف مشبهه ان دلالت بر تاکید و استمرار می کند و این مطلب نشان دهنده ی این است  که زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نمی ماند.
ایشان در ادامه پنج نشانه از نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عج) را قیام سفیانی، قیام یمانی، خسف بیداء، صیحه آسمانی و قتل نفس زکیه نام برد.
ایشان در ادامه گفت: غیر از نشانه های قطعی، نشانه های دیگری برای ظهور امام زمان (عج) وجود دارد مانند اینکه مردان شبیه زنان لباس می پوشند و زنان شبیه مردان، فساد و فحشا و ظلم فراگیر می شود و حلال حرام، و حرام حلال مي شود و...
استاد حکیمی در پایان به سوالات طلاب پاسخ دادند و در جواب از سوال اعتقاد اهل سنت در مورد امام زمان (عج) گفت: اهل سنت نیز به وجود امام زمان (عج) اعتقاد دارند، اما معتقدند امام زمان (عج) هنوز به دنیا نیامده است و آخر الزمان به دنیا می آید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین