کد خبر: 175308241
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

در این جلسه خانم( فاطمه آخوندی)، طلبه  پایه پنجم به عنوان ارائه دهنده ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت : از مهمترین مسائل این چند سال، مساله اقتصاد مقاومتی است که به عنوان راه برون رفت از مشکلات اقتصادی واجتماعی نظیر بیکاری و طلاق واعتیاد و.. مطرح می باشدو از بارزترین راهکارها در تحقق اقتصاد مقاومتی خرید کالای ایرانی است .

وی  لازمه پیشرفت کشور را حمایت از کالای ایرانی برشمرد وگفت:ما در طول تاریخ شاهد پیشرفت های صنعتی در کشور هایی مثل تایلند وچین بوده ایم که مهمترین علت این پیشرفت همین حمایت داخلی مردم این کشور ها از محصولاتشان بوده است؛ بنابراین تازمانی که مردم به خرید کالاهای داخلی روی نیاورند ومسولان اهتمام جدی در حل مشکلات تولید کنندگان نداشته باشند نباید انتظار کالاهای باکیفیتی داشته باشیم چراکه با حمایت داخلی است که تولید کنندگان ایرانی  به رقابت بادیگر تولید کنندگان پرداخته وکیفیت محصولات به تدریج افزایش خواهد یافت .

خانم آخوندی تصریح کرد: لذا لازم است با تعصبی که مورد نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز می باشد، خریدکالای داخلی را حمایت وتبلیغ کنیم .

در ادامه خانم(مریم رهبر نیا) طلبه پایه سوم به عنوان منتقد بابیان سوال چرا کالای ایرانی نمی خریم ؟گفت: عوامل متعددی دست در دست هم داده تا کالای خارجی در بین مردم مورد استقبال قرار گیرد ونسبت به خرید کالای ایرانی چندان تمایلی دیده نشود .

وی اظهار کرد:شاید شایع ترین ومهمترین  معایبی که می توان نسبت به کالاهای داخلی  برشمرد، مسائلی مانند کیفیت پایین،قیمت بالای برخی اجناس،عدم خلاقیت وتنوع در محصولات داخلی، تبلیغات کم ،گاهی تبلیغات  غلوکننده در مورد کالاهای داخلی و نبود مشابه کالای داخلی برخی اقلام  و... است.

خانم رهبرنیا در ادامه گفت :متاسفانه کالای داخلی در ذهنیت عامه ی مردم جایگاه  چندان خوبی ندارد واین موضوع به عدم فرهنگ سازی در زمینه استفاده از کالای داخلی  ونیز پیشینه های ذهنی افراد در مورد برتری محصولات خارجی  باز می گردد.

وی بیان کرد :وجود واسطه ها و سوء استفاده دلالان ،عدم دسترسی آسان وسریع به کالاهای با کیفیت داخلی از دیگر علل ما برای خرید محصولات خارجی است .

در پایان خانم (نفیسه فائزی ) طلبه پایه سوم به عنوان مخالف ادامه داد: با وجود مشکلات ومعایب مطرح شده در مورد کالاهای ایرانی می توان با تلاش وحمایت داخلی شاهد حضور کالاهای با کیفیت در بازار شد، از سویی وقتی مطالبه ما از بازار، محصول داخل باشد شاهد عرضه آنها نیز خواهیم بود.

وی در ادامه ضمن جمع بندی مباحث گفت:ما از سال 82شاهد تاکید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) روی مساله اقتصاد مقاومتی بوده ایم که برای حل بسیاری از مشکلات جامعه تنها راه حل محسوب میشود واز زیر شاخه های اصلی آن همین مساله حمایت از کالای ایرانی است وما به عنوان طلبه لازم است پیشتازان این راه باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین