کد خبر: 175511695
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

آقا بابایی خرافه و آثار نامطلوب آن بر فرد و اجتماع را از موضوعات مهم جامعه قلمداد کرد و گفت:  این موضوع همیشه ذهن روشن¬ فکران دین و مصلحان اجتماع را به خود مشغول ساخته است.
 وی در ادامه با اشاره به ارتباط مستقیم بین خرافه و انحطاط و عقب¬ماندگی جوامع  خاطر نشان کرد:  تمام جوامعی که به هر علتی گرفتار ذهن¬گرایی و اوهام شده¬اند و از عمل¬گرایی و منطق فاصله گرفته¬اند در دام خرافات افتاده اند.
وی همچنین اظهار داشت: خرافات و خرافه¬پرستی، دیرزمانی است که در فرهنگ همه جوامع در سرتاسر جهان رسوخ کرده و بمانند پوستینی وارونه واقعیت¬ها را تحریف نموده است.
 استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این پدیده منحصر به یک جامعه انسانی خاص نبوده و در پنج قاره این کره خاکی در بین ملل و اقوام مختلف از گذشته تا به امروز حضور و نمودی آشکار و پنهان داشته است.
وی با اشاره به این مطلب که خرافات و خرافه¬پرستی ارتباط مستقیم با بی¬سوادی و کم¬سوادی دارد، اظهار داشت: شخصی که آگاه به مسائل اجتماعی و مذهبی و آشنا به فرهنگ بومی خود باشد باتوجه به دانستنی¬های خود هیچ¬گاه در دام خرافه نمی¬افتد.
 وی در پایان یکی از عوامل و بستر رواج خرافات در جوامع مذهبی را  انحطاط و جهل و افول نقد و گفتگوهای دینی و رواج تقلید مستقیم و غیرمستقیم در حوزه عقاید دانست و گفت: شناخت علل و درمان صحیح و مستندگویی و طرح درست عقاید و رفتارهای منطقی و معقول، پژوهش¬های مستمر توسط عالمان  روشن¬اندیش، بازنگری مداوم در یافته¬ها از جمله راه های درمان خرافه پرستی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین