کد خبر: 175886873
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

بسمه تعالی
به همت معاونت پژوهش مدرسه مبارکه الزهرا-س-شهرستان قروه کرسی آزاداندیشی با موضوع؛ بررسی آسیبهای اجتماعی در خانواده(همسرداری)در مورخ 97/2/15 برگزار گردید .
ازدواج اولین قدمی است که انسان را از خودپرستی به غیر دوستی می کشاند، اولین قدمی که انحصار شکسته می شود و کم کم این من فراموش می شود. از نگاه شهید مطهری زن وار دنیای مرد و مرد هم دنیای زن می شود، به دلیل تفاوت روانی شخصیتی که بین زن و مرد وجود دارد، برخی از زندگی ها آرامش در آن وجود ندارد
برای رسیدن به زندگی عالی و برتر چگونه باشیم و حد گذشت یک زن چه اندازه باید باشد.
استاد محترم موافق در این جلسه فرمودند: زندگی زیباست چشمی باز کن، ما به دنیا آمده ایم برای چه هدفی، در زندگی مشترک باید هدف را بشناسیم متوجه هدف خلقت خودمان باشیم، ازدواج و زندگی با همسر هم یک نگاه متفاوت می تواند داشته باشد. ازدواج یک اتفاق ساده و معمولی مثل تولد است، زیبایی آن به نقش شما و بازی شماست که در آن ایفا می کنید. اگر بین رابطه زن و شوهری اگر واقعا خانم بتواند زنانه زندگی کند و خانمانه مدیریت کند، زندگی تا 95 درصد خوشبختی تضمین است.اگر زن هنرمندانه زندگی کند خیلی اختلافات حل می شود اگر عاشقانه به سمت هدفتان بروید خداوند گره زندگی شما را باز می کند.
هدف از نشست کرسی جند نکته ای را در مورد همسرداری یاد بگیریم و تأکید شود ان شا الله همسرداری ما به گونه ای باشد امام زمان(ع) از ما راضی باشد.
هدف ازدواج تعالی انسان است یک اهداف و نتایج پایین دست دارد؛ با ازدواج برخی از نیازهای جسمی و روحی خود را جبران کند، هدف اصلی ازدواج تعالی روح است چه برای مرد و چه برای زن، آیا صرف همکاری و گذشت باعث تعالی می شود؟ انسان زمانی به تعالی می رسد که در کنار ارضای نیاز جسمی و روحی به اعتقادات خود پایبند باشد؟ زن باید در زندگی چکار باید بکند تا به تعالی روحی خودش کمک شود، آیا صرفاً خدمت رسانی به مرد باعث این تعالی می شود؟
آیا تعالی صرفاً با خدمت به مرد و فرزند آوری است؟
پس با این بیان زن باید کنیز خانه شود؟
داستان صدر اسلام که زنان رفتند به پیش پیامبر چرا ما را جهاد نمی برید، پیامبر(ص) فرمود: خوب شوهر داری ثواب مجاهدین فی سبیل الله را دارد.
وقتی تنش ایجاد شود بین زن و مرد، مرد ناراحت است و مشکل دارد وقتی خوش ا ست هنر نیست، جهاد نکرده ایم، وقتی سر شما داد می زند، آن موقع است که جهاد شما آغاز می شود.
جهاد یعنی یک جمله به شما شده باید ایثار کنید، آن موقع است جهاد، پس باید تا می تواند عواطف خانه را حفظ کند، اگر زن و مرد در تاریکی شب با هم صحبت کنند ، اعتکاف در مسجد حساب می شود.
باید تا می توانیم فضای خانه را در دست بگیریم و حول محور عشق بگردد. زن تا می تواند باید با گذشت فضای خانه را حفظ کند آن موقع معنی جهاد محقق می شود.
من یک زنم با ظرفیت محدود، با این شرایط، هر چقدر بگویم خدا می بیند و تحمل کنم بدخلقی همسر و خانواده را بالاخره یک جایی تحمل او کم می شود این امر باعث می شود که زیر آب اعتقادات خود را بزند و بگوید خدا(نعوذ بالله) به زن ظلم کرده .
آیا نباید از حق خودم دفاع کنم و باید به چه صورت باشد؟
هنر زن باید خوب شوهرداری کردن باشد ، باید جایگاه خودمان را بدانیم و عمل کنیم. در اوج ناراحتی نباید با مرد حرف زد وقتی مرد عصبانی است به موقع حرف مناسب و فضای آرام دلجویی کنیم، ظرفیت مرد و زن متفاوت است، باید تفاوت را درک کنیم تا اتفاقات بدتر نشود.
استاد مخالف فرمودند: اگر زن آرامش داشته باشد می تواند فضا را مدیریت کند اگر آرام نباشد، امکان ندارد، اگر از لحاظ روحی آرامش داشته باشد و محبت و توجه لازم را کسب کند می تواند آرامش داشته باشد، اکسیر محبت در دست زن است تا خودش از جایی این را دریافت نکند نمی تواند در مقابل مرد آن را مدیریت کند.
مرد اگر روزهای اول زندگی با شوق و ذوق آمده اما در ادامه دچار مشکل شده این به رفتار خانم برمی گردد گاهی اوقات اشتباهات کوچک ما اگر سنگ کوچک داخل دهان باشد باعث رنج می شود اگر درش بیارید، مشکلات حل می شود.
از آفتهای طلبگی غرور است، زنان بزرگ در طول تاریخ با تمام مشکلات زنانگی خودشان را نشان دادند، اگر تنهاییم، تنهایی ما به اندازه حضرت هاجر نبود، مثلا به حضرت مریم(س) تهمت زدند اما تحمل کرد.
از عوامل موثر در تعارضات و اختلافات خانوادگی:
در بحث روان شناختی، و هوش زوجین، زن باید یک جایگاه برای حق خود باز بکند یا نه؟
امام خمینی(ره) وقتی عقد را می خواند می فرمود: با هم بسازید، یعنی همکاری داشته باشید. برای اینکه به چالش نیافتیم باید درست انتخاب کنیم و دقت کنیم فردی را با اخلاق، با ایمان، خانواده دار است انتخاب نماییم. مردها را بشناسیم مرد مثل یک بچه است، سه چیز برای مرد مهم است؛ غرور مرد حفظ شود، احترام او نگه داشته شود، به نیاز مرد توجه شود. مردان از زنان بی اعتماد به نفس و آویزون متنفرند، در عین حال اگر زن دارای عزت نفس و اعتماد به نفس باشد مرد خوشش می آید. عدم شناحت زوجین به هم باعث رفتار نسنجیده می شود. تفاوت بین زن و مرد به معنای بی عدالتی نیست.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین