کد خبر: 176104017
تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، «خانم نجفی» معاون پژوهش و مدرس مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز، در جمع اعضای کانون و حلقه پژوهشی این مدرسه علمیه گفت: برای موفقیت در هر علمی باید با گام های آن همراه شد و برای موفقیت در امر پژوهش نیز باید گام های پژوهش را طی نمود؛ و برنامه ریزی زیر بنای دیگر گام های پژوهشی می باشد.
وی گفت: طلاب بعداز تحصیل علم در مدارس علمیه و استعداد یابی خود، یا مبلغ می شوند، یا مدرس و یا محقق و رمز موفقیت در این سه گرایش تحقیق و پژوهش می باشد. یک مبلغ و مدرس، زمانی موفق می شود که یک پژوهشگر موفقی باشد.
همچنین با اشاره به ابزارهای پژوهشی و ویژگی های ذاتی و اکتسابی پژوهشگران گفت: همه انسانها از ویژگی های ذاتی مانند استعداد و حافظه برخوردارند؛ اما با تلاش و کوشش و کسب ویژگی ها و مهارتهای اکتسابی مانند تندخوانی هنگام مطالعه و ...، می توان از سوختن سلولهای مغز جلوگیری کرد واستعدادهای ذاتی را از حالت بالقوه به بالفعل رساند.
وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در امر پژوهش و بیان تفاوتهای اساسی میان انسان و حیوان افزود: حیوانات در زمان حال زندگی می کنند امام ما انسانها در سه زمان گذشته، حال و آینده زندگی می کنیم که گذشته محمل تجربه، حال تصمیم گیری و آینده دستیابی به رشد و ارتقاء می باشد. لذا پژوهشگر باید، برنامه ریزی منظم و هدفمندی داشته باشد تا بتواند آینده خود را رقم زده و به قله های رشد و ترقی دسترسی پیدا کند.


 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین