کد خبر: 178292655
تاریخ انتشار: دوشنبه 31 ارديبهشت 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

معاون پژوهش مؤسسه «سرکار خانم سميه نجفي زمرديان»خبر داد ، اولین جلسه "کارگاه کاربرد اصطلاح نامه در فرآیند پژوهش "با حضور طلاب رشته اخلاق96 این موسسه روز دوشنبه مورخ 17/02/97 ساعت 11/30الي12/30برگزارگردید.

جهانگیری مدیر مؤسسه: هدف از برگزاری این کارگاه را  مهارت افزايی طلاب در زمینه ی استفاده از امکانات رایانه ای و اینترنت جهت فعالیت در امور پژوهشی وتحقیق بیان نمودند.

جناب آقای علیخانی ،  به معرفی یافتن موضوع در مرور پیشینه وتعیین پرسش ها و فرضیه ها و روش پژوهش و ابزار گردآوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها پرداخت

ایشان در ادامهبه بررسی نظریه های علمی پرداخت که به دو روش مطرح است نظریه جدید (که تا به حال مطرح نبوده )و نظریه متداول(موضوع مورد پژوهش از قبل مطرح شده).

درنظریه متداول در بحث ارائه مقاله و پایان نامه با ید موضوعی که پیدا می شود نو و جدید باشد و همچنین در ادامه گفت یک پژوهشگر باید دقیق،محکم و مستدل پیشینه موضوع را بداند.

و همچنین به بررسی انواع پژوهش پرداختند که به سه صورت (توسعه ای ،بنیادی ,کاربردی )تقسیم می شود در پژوهش بنیادی به اصول موضوعه یک علم صحبت می شود و در پژوهش کاربردی به بررسی حل مشکلی که جامعه با آن درگیر است می پردازد و در توسعه ای به گسترش مرزهای دانش می پردازد

ایشان در ادامه  به آشنایی با مجلات و مقالات علمی اشاره کرد و گفت مقالات علمی دارای چند رتبه هستند که حاوی (مقالات علمی پژوهشی مقالات علمی ترویجی-مقالات علمی مروری-مقالات علمی تخصصی )می شود که یک مجله با رتبه های اعلام شده باید از وزارت علوم و فرهنگ ارشاد اسلامی مجوز داشته باشند و کمیسیون نشریات علمی کشور آیین نامه هایی دارند که طبق آن به مجلات رتبه علمی- پژوهشی یا علمی ترویجی و...می دهند .

ایشان در پایانبه تعریف هریک از مقالات و رتبه های انان شد و برای هریک مثال زدند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین