کد خبر: 178679998
تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 خرداد 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

خانم مرتضوی با بیان اهمیت و ضرورت استفاده از اصطلاحنامه در فرایند پژوهش خاطرنشان کرد:شناخت حوزه ی علمی موضوع مورد تحقیق و بدست آوردن تعریف استاندارد و رایج از اصطلاحات به کار رفته در پژوهش و همچنین بدست آوردن ساختار منظم و همه جانبه درروند تحقیق و حتی در برخی از موارد آگاهی از پیشینه تحقیق، ازدلایل استفاده از اصطلاحنامه در فرآیند پژوهش است.

همکار پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب «س» یزد به معرفی اصطلاحنامه و بیان انواع اصطلاحنامه پرداختو در ادامه انواع روابط بین کلمات در اصطلاحنامه را بیان کردو گفت: در اصطلاحنامه بین کلمات سه نوع رابطه ی همبستگی (ترادف)و سلسه مراتبی(عام و خاص)و وابستگی برقرار است .

وی در بیان علایم اختصاری به کار رفته در اصطلاحنامه گفت: رابطه ی همبستگی در اصطلاحنامه با علایم اختصاری(بک و بج) ورابطه ی سلسله مراتبی  با علایم (ا.خ  و ا.ع ) و همچنین رابطه ی وابستگی با علامت(ا.و) نشان داده می شود.

در انتها خانم مرتضوی کاربرد اصطلاحنامه در مراحل هفتگانه پژوهش را با بیان مثال های متعدد و پرسش از طلاب شرح داد و گفت: استفاده از ابزار کمک پژوهشی اصطلاحنامه درتمام مراحل پژوهش مقدور و البته بسیار مفید است و موجب جامعیت تحقیق و استاندارد بودن اصطلاحات  مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین