کد خبر: 179467100
تاریخ انتشار: یکشنبه 06 خرداد 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

«خانم پناه پوری»، استاد پژوهش بیان کرد: دقیق خوانی باعث می‌شود متن در ذهن منسجم شود و می‌توان به طور کامل کتاب را درک کرد.

وی بعد از توصیه به دقیق خوانی تصریح کرد: ما مطالعه دقیق درک مطلب از کتاب افزایش می باید و در تحقیق نیز می توان در جای مناسب از آن استفاده کرد، علاوه بر این باعث می شود نظریه کتاب را به خوبی دانست و نکات اصلی آن را بدست آورد.

استاد پژوهش اظهار کرد: به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر در خط و پاراگراف اول نکات مهم گفته شده و توجه به تیترهای فرعی شما را از موضوع دور نکند و همچنین اصل زمان خود را برای مطالب اصلی بگذارید.

وی به تبیین مراحل دقیق خوانی اشاره کرد و یاد آور شد: برای دقیق خوانی ابتدا باید منبع یا فصل مورد نظر خود را با دقت پیدا کنیم، سپس مطالعه اجمالی روی آن مطلب داشته باشیم و در مرحله بعد پرسش‌های متعددی را در مورد مطلب بنویسیم و سعی کنیم با دقیق خوانی به آنها پاسخ دهیم و بعد آنها را خلاصه برداری کنیم و بعد از طی این مراحل می‌توانیم دقیق خوانی را آغاز کنیم و حتی حاشیه‌های مفید کتاب را یاد داشت کنیم.

استاد پژوهش، بعد از ذکر نکاتی از حاشیه نویسی و علامت گذاری به مبحث خلاصه نویسی پرداخت و اضافه کرد: خلاصه نویسی میزان درک و فهم خواننده را مشخص می‌کند و مزیت آن این است که شما به راحتی می‌توانید مطالب را مرور کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خلاصه نویسی باعث نگه داری و حفظ مطالب در ذهن می شود و باید دقت داشته باشید که خلاصه مطلب را به زبان خودتان بنویسید تا بتوانید بر مطالب تسلط داشته باشید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین