کد خبر: 179475920
تاریخ انتشار: یکشنبه 06 خرداد 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

در این جلسه استاد ارائه کننده حجه الاسلام محمد رضا کدخدایی به بیان فوائد تعدد زوجات پرداخته و آن را اینگونه برشمردند : 1. به وجود آمدن مهمترین کارکردهای ازدواج از جمله نیازهای روحی، جنسی و نیاز به حمایت 2. جلوگیری از به وجود آمدن مسائلی از قبیل روابط نامشروع و آزادجنسی، هم جنس گرایی 3. جلوگیری از تجرد گرایی 4. جلوگیری از هتک حرمت و تقاضاهای نامشروع.

 در ادامه استاد ناقد حجه الاسلام عبدالرسول احمدیان عدم رعایت عدالت بین همسران، ضایع شدن حقوق همسر اول، ایجاد مشکلات روحی و روانی در همسر اول، ضایع شدن حقوق فرزندان، عدم تربیت صحیح فرزندان،تنفر فرزندان از پدر را از مهم ترین معایب تعدد زوجات شمردند.

در ادامه استاد داور به جمع بندی مطالب پرداخته و فرمودند: در مورد تفسیر آیات «3و129سوره مبارکه نساء» باید تامل بیشتری کرد و نظرات مفسران مختلف در این زمینه را جویا شد. آیه سه، مربوط به تعدد زوجات نیست و در مورد صیانت از اموال یتیمان می باشد. در مورد آیه 129 هم باید به این نکته توجه داشت که مسئله عدالت در اینجا یک معنای عرفی دارد. یعنی ای کسانی که تعدد زوجات دارید به دنبال اجرای عدالت نباشید چون شدنی نیست بلکه یک وضعیت همسان را به صورت عرفی برای آنان مهیا نمایید.در انتهای بحث استاد داور به این نکته اشاره نمودند که: بهترین راه حل نگاه فردی است نه نگاه جمعی و حاکمیتی. مرد و زن باید تمام شرایط خود را در مورد این مساله سنجیده و مساله  فرزندان را فراموش نکنند. در اینجا منفعت خانواده یا به عبارت دیگر زوجین مهم و مطرح است و منفعت جامعه و حاکمیت به تبع منفعت زوجین می باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین