کد خبر: 179868965
تاریخ انتشار: سه شنبه 08 خرداد 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

«خانم سکینه دهقانی» به عنوان ارائه کننده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، پدیده خواهران طلبه، خیلی پدیده مبارک و عظیمی است بیان کرد: در این کرسی  به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد: «آیا طلب خواهران با وظیفه همسر داری منافاتی دارد واینکه آیا با طلبه شدن خواهران خللی به وظیفه شوهر داری که در آیات و روایات بسیار تاکید شده است خللی وارد میکند یا نه؟ و اینکه  اگر یک زن طلبه باشد تاثیرات مثبتی در زندگی او دارد یا بالعکس؟ 

وی  ادامه داد: شاید بتوان گفت هر گاه انسان از اموردینی و تکالیف خود آگاهی داشته باشد چه بسا بتواندوظایف  همسر داری خود را انجام داده  و از نتیجه دنیوی و اخروی آن بهرمند گردد.

خانم دهقانی تصریح کرد: ورود به دنیای طلبگی مزایایی از قبیل افتخار شاگردی اهل بیت«علیه السلام»، افزایش اعتماد به نفس وخود باوری، یادگیری همسرداری دینی، آگاه شدن به مسائل دینی و .. دارد.

«خانم محبوبه بقایی» به عنوان استاد منتقد خاطر نشان کرد: ازآنجایی که توانایی زن نسبت به مرد کمتر است وزودتر خسته می شود اگر بخواهد ساعاتی از روز خود را برای تحصیل ، مباحثه وفعالیتهای جنبی  بگذارد چه بسا نتواند به وظیفه اصلی خود یعنی همسر داری بپردازد وباید با توجه به ظرفیت و توانایی که در خود می بیند الویت بندی کند.

وی تصریح کرد:اسلام برای خانواده و شوهرداری ارزش و اهمیت زیادی قایل شده است و این احتمال می رود که زن با انجام فعالیتهای بیرون از منزل  به کانون خانواده آسیب بزند.

«خانم زینب بحرانی» به عنوان استاد داور عنوان کرد:طلبگی زنان نه بطور کامل رد می شود ونه تایید بلکه هرفرد باتوجه به ظرفیت وتوانایی خود اگر می تواند بین همسرداری و طلبگی هماهنگی وتعادل برقرار کند چه بسا با افزایش آگاهی و بصیرت ، کمکی شایسته ودر خور توجه در امور همسرداری می نماید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین