کد خبر: 180862245
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 خرداد 1397
خانه » سایت های خبری » صابر نیوز » چرا با وجود ظرفیت کم نظیر حوزه علیمه قم بسیاری از امامزادگان شهر قم بدون امام جماعت هستند؟/اگر برای انقلاب اسلامی کاری نمی کنید لااقل در مسیر نیروهای انقلابی سنگ اندازی نکنید
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

امروز نقیصه ی رخوت و روزمرگی وصف بسیاری از ارگان ها و نهادهای انقلاب اسلامی شده است و همین نقطه ضعف تمام نیروی انسانی و امکانات دیگر را در مسیر فرسایش و نابودی قرار داده است. یکی از این نهادها که پس از تذکرات و ارشادات مشفقانه و دلسوزانه اکنون ناگزیریم نقاط ضعف آن را با صدای رسا به گوش مسئولین امر برسانیم اداره کل اوقاف استان قم می باشد. نهادی که در شهر مقدس قم از ظرفیت ها و امکانات چشمگیری برخوردار است و متاسفانه همگی این ظرفیت ها بخاطر ضعف مدیریت و تعلل در تصمیم گیری معطل مانده و هیچ خدمتی به

به گزارش چی 24 به نقل از صابر نیوز:
گروه فرهنگی صابرنیوز: ظرفیت و امکاناتی که پس از انقلاب در اختیار گروه‌های متدین و آرمان‌گرا قرار گرفت نعمت فوق العاده‌ای است که خدای متعال به برکت حرکت انقلابی ملت مسلمان ایران و امام بزرگوارشان بر این افراد ارزانی داشته است. به تصریح قرآن که می‌فرماید: ” ثُمَّ لتُسئَلُنَّ یَومَئِذٍ عَن النَّعیم" از یکایک این ظرفیت‌ها و استعدادها همگی مورد سوال قرار خواهیم گرفت و پناه می‌بریم به خدا اگر از ما کوتاهی سر زده باشد و اگر کارهایی که می‌توانستیم برای اعتلای کلمه حق به انجام برسانیم را با توجیهات واهی و ادله سست و بی‌بنیان و یا خدای ناکرده به عمد انجام نداده باشیم و یا در مسیر جوانان مومن و انقلابی که بدون هیچ چشم داشتی قدم در راه خدمت و جهاد نهاده‌اند سنگ اندازی کرده و مانع تراشی کرده باشیم.

امروز نقیصه‌ی رخوت و روزمرگی وصف بسیاری از ارگان‌ها و نهادهای انقلاب اسلامی شده است و همین نقطه ضعف تمام نیروی انسانی و امکانات دیگر را در مسیر فرسایش قرار داده است. یکی از این نهادها که پس از تذکرات و ارشادات مشفقانه و دلسوزانه اکنون ناگزیریم نقاط ضعف آن را با صدای رسا به گوش مسئولین امر برسانیم اداره کل اوقاف استان قم می‌باشد. نهادی که در شهر مقدس قم از ظرفیت‌ها و امکانات چشمگیری برخوردار است و متاسفانه همگی این ظرفیت‌ها بخاطر ضعف مدیریت و تعلل در تصمیم‌گیری معطل مانده و هیچ خدمتی به انقلاب و مستضعفین ارائه نمی‌دهند.

1) یکی از این ظرفیت‌های بزرگ وجود امامزادگان پرشمار در شهر مقدس قم است که هر کدام می‌تواند چراغی برای تعالی مادی و معنوی مردم باشد. حال آنکه غریب به اتفاق این امامزادگان فعالیتی حتی در حد و اندازه یک مسجد عادی نیز ندارند!

2) امکان بزرگ دیگری که در اختیار اوقاف استان قم می‌باشد حوزه مبارکه قم است که خیل طلاب فاضل در آن بلا استفاده مانده‌اند و با وجود این سرمایه عظیم انسانی بسیاری از امامزاده‌ها امام جماعت نیز ندارند!

3) ظرفیت دیگر وجود تشکل‌ها و گروه‌های فرهنگی-تربیتی موجود در قم است که همگی در انتظار مساعدت و همکاری اوقاف استان یا گستره فعالیتشان را محدود کرده‌اند و یا به کلی به فعالیت خود خاتمه داده‌اند. این همه در حالی است که اوقاف استان قم می‌توانست با دعوت از این گروه‌ها و همه فعالین عرصه فرهنگ و تربیت نیازهای آنان را شنیده و در جهت رفع آن‌ها گام بردارد و یا یکی از صدها ساختمانی که در اختیار دارد را برای این امور مصرف نماید.

4) وجود علمای فاضل طراز اول در شهر مقدس قم نیز امکانی بی‌نظیر است که اوقاف استان هیچ قدمی برای استفاده از این ظرفیت برنداشته است.

در کنار همه این امکانات و سرمایه‌ها، باید متوجه این مطلب نیز بود که آماری که نهادهای مربوطه از آسیب‌های اجتماعی موجود در شهر قم می‌دهند به هیچ عنوان مطلوب نیست و در برخی موارد بسیار نگران کننده است و آینده‌ی خوبی را نوید نمی‌دهد. اداره کل اوقاف استان قم به سهم خود برای این آسیب‌ها چه چاره‌ای اندیشیده به جز اینکه با فعالین این عرصه هیچ همکاری نکرده و گاهاً مسیر آنان را نیز مسدود می‌کند؟!
 

 
از زمان انتصاب حجت الاسلام حسینی مقدم به سمت مدیرکلی اوقاف استان قم نزدیک به 4 سال می گذرد اما بسیاری از امکانات و زمینه‌های مذکور بدون استفاده مانده است و بیش از 440 امامزاده که سرمایه‌ای بی‌نظیر برای رشد شهر قم هستند بدون استفاده مانده‌اند!

شخصیت‌های معتبر و گرانمایه‌ای با وجود مشغله‌های متعدد در سطح کشور و بین‌الملل علی رغم بی‌توجهی مدیریت اوقاف استان قم برای خدمت به شهر قم و مردم شریف آن متواضعانه پیش‌قدم شدند اما در کمال تعجب به این افراد، پاسخ ناشایستی داده شد!‌

بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم در تاریخ 27 مهر 1389 در این باره بسیار تعیین کننده است. ایشان می‌فرمایند:

"حرم امامزاده های گوناگون در این شهر واقع شده است؛ که هر یک از این امامزاده هائی که در خیابانهای قم مدفون هستند، اگر در هر شهری بودند، مرکز و محور آن شهر قرار میگرفتند. اینها همه ظرفیتهای ملی و بین المللی و کارکردهای این شهر مقدس است."

اوقاف استان قم  باید نسبت به این دغدغه صریح رهبری معظم انقلاب پاسخگو باشد که چرا این ظرفیت عظیم هنوز بی استفاده مانده و بخش اندکی از آن فعال شده است؟ آیا تلفیق این دو سرمایه گرانبها یعنی نیروی انسانی غنی حوزه‌های علمیه و وجود امامزادگان متعدد در شهر مقدس قم ایده‌ای پیچیده است؟!

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اگر گروهی بخواهد در شهر مقدس قم با بهره مندی از ظرفیت طلاب جوان و با ارتباط با علمای شاخص، فعالیت گسترده و برنامه ریزی شده فرهنگی و معیشتی ویژه مردم قم انجام دهد باید با چه برخوردی از طرف مسئولین اوقاف استان باید مواجه شود؟ آیا مسئولین نباید شرایط حداکثری را برای اجرای چنین طرح‌هایی که دغدغه امام جامعه و تمام مراجع عظام هست، فراهم کنند؟ بی‌تردید امروز بزرگترین خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هموارکردن مسیر پیشرفت و آبادانی کشور در جهات مادی و معنوی است. معطل گذاشتن سرمایه‌های نظام و بهره نبردن از آنها در جهت اهداف انقلاب آن هم در پشت نقاب تظاهر و تقدس مآبی گناهی‌ست نابخشودنی و این طرز فکر برخی مسئولین اوقاف استان که در پس نقاب چفیه و تسبیح بنیان‌های نظام را مورد هجمه قرار می‌دهند قابل تامل است. امیدواریم مسئولین ذی‌ربط پاسخ قانع کننده‌ای برای اذهان عمومی داشته باشند.

والسلام علی من اتّبع الهدی

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین