کد خبر: 182022859
تاریخ انتشار: شنبه 19 خرداد 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

نانواکناری گفت :انسان موجود رها شده ای نیست ، وظایفی را خداوند برایش وضع نموده است تا به سعادت دنیوی واخروی برسد  آنچه موجب می شود  در انجام مسئولیت کوتاهی نکنیم باید خدا را شاهد وناظر  در اعمال خود بگیریم احساس مسئولیت در اثر تقوی وخداترسی بیشتر می شود .ومسئولیت پذیری اقسام متعددی دارد : نسبت به والدین ، کار وشغل ،نسبت به نیازمندان ،در مقابل نظام های سلطه گر ودر مقابل طبیعت .
فضلیان در ادامه گفت : با توجه به جایگاه مسئولیت در اسلام چرا در جامعه افراد از مسئولیت فرار می کنند ؟ تا چه اندازه باید فرد مسئولیت پذیر باشد ؟ آیا راهکاری برای مسولیت پذیری افراد وجود دارد ؟ در تقابل مسولیت ها چه کنیم ؟ در قشر طلاب  چگونه فرهنگ سازی شود ؟
معاون پژوهش  (حبیبیان )با تعریفی از  سائل  (پرسشگر ) ، مسئول (کسی که از اوسوال می شود ) ومسول عنه (درباره چیزی که مورد سوال قرار می گیرد ) به علل وعوامل مسیولیت گریزی از جمله تنبلی وسستی در افراد ، بی خبری از ارزش اثرات مسیولیت پذیری ، نداشتن صبر وترس از زندگی  و..پرداختند .
سپس درمورد راهکار های مسیولیت پذیری افراد گفت: خانواده ومربیان در مسیولیت دادن به فرزندان ودانش آموزان می توانند در این خصوص گام بردارند وفوا ئد مسولیت پذیری را بیان وبا ایجاد فضای معنوی وتوجه نسل جوان به در محضر خدا بودن این امر مهم را محقق نمایند.
حبیبیان افزود: در مورد مسئولیت طلاب که حفظ دین ودفاع از اسلام واستفاده از فرصت ها ،درس خواندن وپژوهش وخانه داری است ومطالبات جامعه از آنان که در سال 97استفاده از کالای ایرانی می باشد را باید مد نظر قرار دهند.ودر این رابطه به گفتگو با طلاب ونظر خواهی پرداختند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین