کد خبر: 182202850
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 خرداد 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

نشست پژوهشی با عنوان «بررسی ابعاد تعدد فرزند در جامعه امروز» بعد از مراسم افطاری در جمع طلاب و اساتید با حضور «حجت الاسلام و المسلمین امیری» استاد حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه خواهران ابرکوه برگزار شد.

«لیلا حاتمی زاده» مدیر مدرسه علمیه کوثر ابرکوه ضمن بیان این خبر افزود: این نشست با حضور استادان و طلاب این مدرسه با هدف واکاوی ابعاد مسئله فرزند آوری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر افزایش نسل شیعه، برگزار شد.

حجت الاسلام امیری در این نشست با بررسی آیات و روایات مربوط به مسئله رزق  بیان کرد: بحث تورم و مشکلات اقتصادی نمی تواند در رزق افراد دخیل باشد و مقدار رزق هر فرد معین است و رزق آن چیزی است که انسان فرصت استفاده از آن را پیدا می کند و تا آن رزق به انسان نرسد او عالم ماده را ترک نمی کند.

وی ادامه داد: ترس از گرسنگی مربوط به زمان حاضر است اما ترس از فقر مربوط به زمان آینده است و این ترس ناشی از بی اعتمادی ما نسبت به خداوند و ضعف توحید ماست.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه مشکل ما این است که ما رزق را به علل و اسباب مادی گره زده ایم و برای توحید، حسابی باز نکرده ایم، تصریح کرد: تورم مخصوص زمان ما نیست و در همه ادوار وجود داشته است و باید در بحث فرزند آوری  فکر خود را به مسائل زیر بنایی متوجه کنیم.

وی اولین زیر ساخت برای تربیت فرزند را لقمه حلال بیان کرد و گفت: همچنین نامگذاری فرزندان به نام های نیکو و نام اهل بیت تاثیرات زیادی در مسئله رزق آن ها و همچنین ولایت تکوینی این ذوات مقدسه دارد.

  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین