کد خبر: 182600584
تاریخ انتشار: سه شنبه 22 خرداد 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

نشست «نوجوان و فضای مجازی» باحضور استاد دکتر رستمی روانشناس تربیتی در جمع طلاب ومادران طلاب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد .

دکتر رستمی ابتدا بحث خودرا از آزاد سازی ذهن آغاز کرد و به زوایای مختلف به فضای مجازی پرداخت :  وجود (فرم و شکل )، ماهیت ،محتوا .دکتر رستمی در ادامه افزود : اولین اثر تربیتی که ماهواره و فضای مجازی در نوجوان ایجادمی کند :  1. پنهان کاری   2. تقابل با باورهای افراد است .وجود موبایل حس کنجکاوی و کنترل را در نوجوان برمی انگیزد که این دو عامل باعث میشود ارتباط خاطر و ارتباط سالم والدین نسبت با نوجوان کمرنگ شود . نوجوان بجای ارتباط با والدین با ابزار( تلفن همراه ) مرتبط می شود .باید با نوجوان به فضای خصوصی شان احترام بگذارید ولی نباید از فضای خصوصی آنها غافل شوید.

رستمی بیان داشت : خانه جایی است که باید نیازهای افراد خانواده در آنجا برطرف شود . این نیازها در افراد متفاوت است مثلا نیازهای والدین شامل : 1. شخصیت داشته باشند 2. مدیریت داشته باشند 3. سرنوشت فرزندان مهم باشد .

والدین موظف هستند تمام نیازهای فرزندان را برطرف کنند ولی هنگامی که والدین و فرزندان در مقابل هم قرار بگیرند باید فرزندان از نیاز و خواسته های خود کوتاه بیاید و صرف نظر کند .

همچنین بیان داشت : موبایل از نظر ماهیت اثراتی دارد : 1.کاهش تفکرو تعقل ( رسانه قدرت تفکر را از انسان می گیرد )2. تنوع طلبی ( رسانه و موبایل شمارا به تنوع طلبی وادار می کند .     3. سرعت .بنابراین اگر مدیریت بسیار خوبی باشد نیاز انسان به تلفن همراه  و رسانه مانع پیشرفت انسان نمی شود .

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین