کد خبر: 183969540
تاریخ انتشار: سه شنبه 29 خرداد 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران،«خانم مریم بیگم مرتضوی شاهرودی » از اساتید و مشاوران حوزه و دانشگاه در نشست پژوهشی با موضوع مسئولیت طلبه های امروز در عصر غیبت، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آبادکتول اذعان نمود: یکی از اقشار تأثیرگذار در جامعه ، قشر روحانیت و طلبه ها هستند. همه ی افراد نسبت به امام زمان(عج) وظیفه دارند اما وظیفه طلاب با بقیه متفاوت است و البته سنگین تر می باشد. وظیفه ی طلاب ، تربیت انسان های شایسته است.

استاد و مشاور حوزه اعلام کرد: در زمان پیامبر(ص) عده ای فقط به سخنان ایشان گوش می دادند و کاری انجام نمی دادند اما عده ای دیگر همچون امام علی (ع) علاوه بر اینکه به سخنان ایشان گوش می دادند در راستای آن کار هم انجام می دادند. طلاب امروزی باید از دسته ی دوم باشند یعنی علاوه بر آنکه به حرف امام زمان خود گوش می دهند باید در راه عملی شدن آن در جامعه کوشا باشند.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت پژوهش در زمینه مهدویت گفت: بسیاری از مردم درباره ی امام زمان(عج) اطلاعات کافی ندارند و اشتباه می کنند ، شما طلبه ها باید مردم را آگاه کنید. زمانی می توانید این وظیفه را بخوبی انجام دهید که آگاهی های خود را با پژوهش در زمینه مهدویت افزایش داده و آنها را به کار گیرید. اگر امروزه می بینید افرادی کارهای ناشایست انجام می دهند، نتیجه ی این است که در گذشته خوب کار نشده است. برای اینکه در آینده شاهد انسانهای شایسته و خوب باشیم ، شما طلاب باید باید آنها را تربیت و به سوی خدا دعوت کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین