کد خبر: 186744071
تاریخ انتشار: سه شنبه 12 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » طرح های گردشگری عامل تغییر بافت فرهنگی/ روستائیان در گرفتن تسهیلات سرگردان نشوند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه روستائیان برای گرفتن تسهیلات نباید زیاد معطل شوند گفت: پروژه های گردشگری موجب تغییر بافت فرهنگی و روستایی شده و در صورت عدم برنامه ریزی مشکلاتی را به همراه دارد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، عیسی منصوری، معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز ( ۱۲ تیر)، در کارگروه اشتغال استان گیلان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با بیان اینکه پرداخت وام به تنهایی شغل ایجاد نمی کند اظهار کرد: نگاه ما به پرداخت وام برای اشتغال نیست بلکه وام یکی از مولفه های ایجاد شغل است.

                                                                                                                     
وی با بیان اینکه ظرفیت های اشتغال جدیدی در حوزه صنعت و کشاورزی جز صنایع بسته بندی وجود ندارد گفت: بخش خدمات به ویژه گردشگری از ظرفیت های مهم در ایجاد اشتغال است.
 

منصوری روند توسعه گردشگری استان را مطلوب و ارزشمند دانست و افزود: استان نگرانی در تامین منابع نداشته باشد چون دارای برنامه مشخص و اثربخشی منطقه ایی است.

 
وی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات در حوزه صنعت با بیان اینکه قانون محدودیت هایی در صنعت کارخانه ایی ایجاد کرده است اذعان داشت: در پرداخت تسهیلات به صنعت و شهرک های صنعتی محدودیت داریم و برای شهرک های زیر ۱۰ هزار ظرفیت امکان پرداخت سرمایه در گردش تا ۱۲ درصد در ابتدای طرح وجود دارد.


منصوری به یارانه اشتغال فراگیر اشاره و بیان کرد: بر اساس توافق این یارانه ها، تسهیلات ۲۰ هزار‌ میلیارد تومانی در انتهای طرح واگذار می شود.

 

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر اجرای طرح ها اذعان کرد: برای هر ۲۰ طرح یک مشاور انتخاب کرده و دفاتر کارآفرینی و مشاوره را فعال تا در کنار روستائیان جهت هزینه کرد صحیح قرار گیرند.



معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از طرح های ارجاعی به بانک ها به دلیل نواقص و عدم مراجعه دوباره مسکوت می مانند از  مسئولان و مدیران بانک ها خواست تا پیگیر طرح باشند.



وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات طرح ها، سیستمی است افزود: وام های زیر ۲۵۰ میلیون تومان در توافق با بانک توسعه و تعاون با سفته قابل پرداخت است.

 

منصوری با اشاره به آورده ۲۰ درصد برای اجرای طرح ها بیان کرد. توسعه واحدهای موجود اولویت اول ماست. افراد باید با سرمایه خود طرح را اجرا و آورده لازم را داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: در اجرای سرعت کارها  مانع تراشی نکرده و از رقابت منفی در روستاها جلوگیری کنیم.


 منصوری با بیان اینکه استان گیلان در معرفی طرح های اشتغالزا تاخیر دارد اما با اجرای اصولی که در پیش گرفته از استان های موفق خواهد بود گفت: روستائیان برای گرفتن تسهیلات نباید زیاد معطل شوند.


وی با بیان اینکه پروژه های گردشگری موجب تغییر بافت فرهنگی و روستایی می شود اذعان کرد: به اتفاقات توجه و مسئول اجرای اتفاق ها و پیامدهای حاصله باشیم. در مورد استان های شمالی به ویژه گیلان مهاجرت مردان و عدم ازدواج زنان افزایش یافته  است.


منصوری با تصریح اینکه این پروژه های گردشگری منجر به عمران روستاها شده و توسعه به همراه ندارد افزود: همین عمران ها در صورت عدم نظارت و ایجاد اشتغال پایدار گردشگری،  بوم و فرهنگ روستا را از بین برده و فرصت اشتغال نسل های بعد را می گیرد.


وی خاطرنشان کرد: نباید زمین فروشی در روستاها را رواج دهیم زیرا از ایجاد اشتغال پایدار جلوگیری کرده و موجب مهاجرت روستائیان می شود.

 

منصوری در پایان آموزش را امری مهم در توسعه دانست و بیان کرد: باید آموزش ها و استانداردهای لازم را ارایه داده و بسته های حمایتی برای رعایت استانداردها برای گردشگران و مسافران در نظر بگیریم.‌

پایان پیام/84

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین