کد خبر: 186751015
تاریخ انتشار: سه شنبه 12 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » بیش از ۲۵۰۰ طرح اشتغالزا به بانک های گیلان معرفی می شوند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
تا پایان هفته جاری؛

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی گیلان گفت: در مجموع ۲ هزار و ۵۴۹ طرح با اعتبار ۵۲۵ میلیارد ریال تا پایان هفته جاری به بانک ها معرفی می شود.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آرش فرزام صفت، جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی گیلان امروز(۱۲ تیر) در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار ۲۹ طرح طرح اشتغالزایی به بانک معرفی شده است گفت: سهم استان گیلان از تسهیلات روستایی ۳ هزار میلیارد ریال است.



وی با اشاره به ۱۶ طرح بزرگ بالای ۲۰ میلیارد ریال استان افزود: برای اجرای این طرح ها بیش از ۷۱ هزار میلیارد ریال در کارگروه اشتغال استان مصوب و به بانک های عامل معرفی شده است.


فرزام صفت تاکید کرد: در مجموع  ۲ هزار و ۵۴۹  طرح با اعتبار ۵۲۵ میلیارد ریال تا پایان هفته جاری به بانک ها معرفی می شود.


وی با اشاره به اشتغال فراگیر و عدم اقبال از این طرح در استان تصریح کرد: ۴۲۶ طرح به مبلغ ۱۷۳ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده ضمن اینکه ۱۵ طرح به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال پرداختی بوده است.


فرزام صفت به برنامه جامع توسعه گردشگری استان اشاره و بیان کرد: این طرح در ۳۲ محور اشتغالزایی با اشتغال ۷۰ هزار نفر با استفاده از ظرفیت های قانونی و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار بیکار در استان وجود دارد اظهار کرد: با اجرای طرح جامع توسعه گردشگری استان ۷۰ هزار جمعیت بیکار استان تحت پوشش قرار خواهد گرفت.


فرزام صفت با اشاره به اجرای طرح بوم گردی اذعان کرد: ۵ هزار واحد بوم گردی طی سه سال در استان افتتاح که در سال جاری هزار واحد با تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

 

وی با بیان اینکه صنوبرکاری و کشت کیوی از رسته های پرطرفدار استان گیلان است بیان کرد: با توجه به دیربازده بودن این طرح ها پیشنهاد می گردد دوره مشارکت و تنفس تسهیلات به هفت سال افزایش یابد اما رمان بازپرداخت اقساط آن کمتر شود.


فرزام صفت با اشاره به تجربه موفق استان و شناسایی ۱۷ روستای بدون بیکار در استان گفت: در این روستاها هزار و ۱۲۵ ظرفیت اشتغالزایی وجود دارد که ثبت نام تک تک افراد مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و اجازه ثبت نام هر روستا به صورت یک طرح واحد در سامانه کارا انجام شود.



وی  خواستار حمایت کارگروه اشتغال از این طرح جامع شد و بیان کرد: حمایت از این برنامه نیازمند تخصیص ۳۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات متمرکز در بخش روستایی و عشایری است.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص تسهیلات فوق ۲ هزار میلیارد تومان هم توسط سرمایه گذاری و ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی در پروژه ها سرمایه گذاری شود‌.

پایان پیام/84

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین