کد خبر: 186795128
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » توسعه اقتصادی کردستان نیازمند توجه ویژه است
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
استاندار کردستان:

استاندار کردستان گفت: توسعه اقتصادی کردستان با اعتبارات اندک محقق نمی شود بلکه نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج نقل از پايگاه اطلاع رسانى استاندارى كردستان؛ بهمن مرادنيا در دومين جلسه ستاد فرماندهى اقتصاد مقاومتى استان، كه با حضور معاون وزير و رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاى صنعتى ايران برگزار شد، اظهار داشت: در كردستان پروژه هاى نيمه كاره بسيارى وجود دارد كه مربوط به سنوات گذشته است و عمرى ١٥ ، ١٦ ساله دارند كه جز ايجاد انتظارات و بدبينى، حاصلى براى مردم نداشته اما تكميل آن ها مى تواند اين بدبينى را از بين ببرد و انتظارات را برآورده کنند.

 
وى خاطرنشان كرد: ما مى خواهيم كردستان به لحاظ توسعه صنعتى حداقل به ميانگين كشورى برسد اما اين امر با بودجه هاى اندك محقق نمى شود و نيازمند توجه ويژه است و ما براى رسيدن به اين ميانگين در دولت دوازدهم، درخواست عنايت ويژه داريم.


مرادنيا در ادامه با ابراز تاسف از غيرفعال بودن حدود ٥٠ درصد از واحدهاى صنعتى كردستان، گفت: اينها سرمايه هاى ملى كشور است كه بلااستفاده مانده اند و ما خواستار كمك براى خروج اين واحدها از اين شرايط هستيم.


استاندار در خاتمه از معاون وزير خواست در راستاى كاهش آلايندگى و همچنين به منظور استفاده شهروندان ، در احداث پارك جنگلى ميان شهركهاى صنعتى ١و٣ سنندج (سنگ سياه) به كرستان كمك كنند.

 

ايجاد اشتغال در مناطق مرزى نيازمند توسعه صنعتى با هدف صادرات است

معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندارى كردستان، نیز در ادامه این جلسه گفت: دولت به اين نتيجه رسيده براى ايجاداشتغال در مناطق مرزى، بايد توسعه صنعتى با هدف صادرات در اين مناطق تحقق يابد.

 

حسين فيروزى، با يادآورى وضعيت پيشين مبادلات مرزى و وجود واژه كوله بر در اقتصاد مرزى استان، روند تصويب مصوبه ساماندهى مبادلات مرزى را مرور كرد و افزود: در حال حاضر دستورالعمل جديد اين مصوبه در بازارچه هاى مرزى كرستان اجرا مى شود.


وى همچنين تصويب منطقه ويژه اقتصادى مريوان در سال ٨٧ را يادآورى و خاطرنشان كرد: اين مصوبه در راستاى توسعه و امنيت پايدار كشور بود و امروز هم دولت به اين نتيجه رسيده براى ايجاد اشتغال در مناطق مرزى، بايد توسعه صنعتى با هدف صادرات، در اين مناطق محقق شود و در حال حاضر نيز مرز مريوان سومين مرز صادرات زمينى كشور است.


فيروزى در ادامه بر لزوم توسعه شهرك صنعتى مريوان تاكيد كرد و افزود: لازم ايت به شهرك صنعتى فعلى ١١٠ هكتار اضافه شود.


معاون اقتصادى استاندار در بخش ديگرى از اين جلسه كه با حضور معاون وزير و رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاى صنعتى ايران برگزار شد، اظهار داشت: كل اشتغال صنعتى استان كردستان ١١ هزار نفر است اين در حاليست كه ٤٥ هزار فارغ التحصيل رشته هاى فنى و مهندسى در استان داريم به همين دليل كردستان نيازمند توسعه شهرك هاى صنعتى است.


فيروزى  همچنين با ابراز خرسندى از اعلام كردستان به عنوان رتبه دوم كشور در اجراى برنامه هاى اقتصاد مقاومتى از سوى معاون اول رييس جمهور، اين امر را مزد زحمات استان و آنرا مشوقى براى ادامه كار و تلاش در اين زمينه عنوان كرد.

 

 

پایان پیام/79

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین