کد خبر: 186849145
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » مسئولان انتقال آب از خوزستان را ممنوع کنند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
نماینده دزفول در گفتگو با شبستان:

نماینده مردم دزفول با اشاره به بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون گفت: این انتقال باعث می شود حجم آب شیرین در خوزستان کاهش یابد و به همین دلیل از مسئولان می خواهیم جلوی انتقال آب را بگیرند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آب در خرمشهر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: ما در مورد نامطلوب بودن آب خرمشهر و آبادان جلسات متعددی را با مسئولان وزارت نیرو داشته ایم که آب شرب از خط کرخه انجام شود و در حال حاضر تقریبا این خط وارد مدار شده است و امیدواریم هرچه سریع تر مشکل آب این دو شهر حل شود.

 

پاپی زاده ادامه داد: این خط به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد و اتصال آب انجام شده است و در قسمت هایی که آب توانسته است به شبکه آبرسانی ورود پیدا کند پی سی آب از 16 هزار به 2 هزار و 800 رسیده است که امیدواریم در روزهای آینده وضع بهتر شود و آب خرمشهر با کیفیت به دست مردم برسد.

 

وی با بیان اینکه مشکل آب خرمشهر و آبادان کیفیت آن است و نه حجم آب گفت: تلاش های وزارت نیرو برای رفع مشکل بوده است و ما امیدواریم در بحث تکمیلی این پروژه این همت همچنان ادامه داشته باشد.

 

نماینده مردم دزفول تصریح کرد: اگر رودخانه های خوزستان رژیم طبیعی شان دست نخورد ما مشکلی برای تامین آب شرب خرمشهر و آبادان نداریم، از صدها سال قبل آب این دو شهر از همین مسیر تامین می شده است اما در حال حاضر که بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون انجام می شود ما شاهد مشکلات آب شرب این دو شهر هستیم.

 

وی ادامه داد: با انتقال آب از سرشاخه های کارون حجم آب شیرین کاهش یافته است و این رودخانه ها که در بستر خودشان در جریان است یک سری املاح را با خودشان حمل می کنند که با کاهش درجه آب غلظت املاح بالا می رود و قابل تحمل نیست.

 

وی ادامه داد: وقتی حجم آب پایین می آید در اتصال به دریا چون شیب زمین در این منطقه بسیار لازم است لذا تا کیلومترها باعث پیشروی آب دریا می شود ولی اگر همین اتفاق در یک زمین صاف می افتاد آب رودخانه هنگامی که وارد می شد وارد عقب رفتن آب دریا می شد ولی در حال حاضر که حجم آب کم شده است آب دریا به سمت شهرهای خرمشهر و آبادان پیشروی می کند و آب را شور می کند.

 

پاپی زاده تصریح کرد: اقدام دایمی که باید برای آب خوزستان انجام شود این است که رودخانه ها به رژیم طبیعی سابقشان برگردند و انتقال آب ممنوع شود.

 

وی تصریح کرد: مردم خزوستان فقط هزیه های این انتقال آب را پرداخت می کنند، کاهش توسعه اقتصادی این مناطق، افزایش ریزگردها، خشک شدن تالاب های خوزستان و نابود شدن پوشش گیاهی این منطقه و همچنین بحث سلامتی مردم از جمله این هزینه هاست که امیدواریم هرچه سریع تر جلوی انتقال آب گرفته شود.

 

 

پایان پیام/33

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین