کد خبر: 186849146
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » ۷۲۲ رای جایگزین زندان در استان صادر شد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بهار امسال؛

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به چرخش محسوس آرای قضات گلستانی به سمت احکام جایگزین زندان، گفت: بهار امسال ۷۲۲ رای جایگزین زندان در استان صادر شد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای معاونین دادگستری استان گفت: آرای جایگزین زندان برای افرادی صادر می شود که سابقه کیفری ندارند و جرایم غیرعمد و کوچک مرتکب شده اند.

 

وی افزود: با صدور آرای جایگزین زندان برای کسانی که جرایم غیرعمد و کوچک مرتکب شده اند از رفتن افراد به زندان و ایجاد سابقه محکومیت جلوگیری می شود و از طرفی تجربه نشان داده است در این گونه آرا، امکان اصلاح فرد و تکرار نشدن جرم بیشتر است.

 

هاشمیان اظهارداشت: همان گونه که بارها تاکید کرده ایم این آرا برای کسانی صادر می شود که سابقه ارتکاب جرم در محاکم ندارند و جرم آنان غیرعمد و سبک است.

 

وی با بیان اینکه بهار امسال 722 رای جایگزین زندان در استان صادر شد، تاکید کرد: پس از صدور آرای جایگزین حبس، دادگاه نظارت های کافی نیز برای رصد رفتار و عملکرد فرد را انجام می دهد.

 

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه این نشست با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قضایی کشور، گفت: در همه حوزه های قضایی استان به صورت ویژه باید عملکرد و اقدامات انجام شده به اطلاع مردم رسانده شود.

 

هاشمیان افزود: بخشی از هجمه امروز دشمنان به دستگاه قضایی به این دلیل است که همکاران ما به خاطر مشغله کاری، امکان اطلاع رسانی درباره اقدامات و سختی های کار خود را ندارند.

 

رفتار مناسب با مردم، تمرکز بر حبس زدایی، کم کردن مدت زمان رسیدگی به پرونده ها از مواردی بود که در جلسه شورای معاونین به صورت ویژه به آن پرداخته شد.

 

پایان پیام/83

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین