کد خبر: 186849147
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » طرح های توسعه ای در بخش صنعت و معدن استان سمنان اجرایی شود
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه این استان از ظرفیت های مطلوبی در حوزه صنایع و معادن برخوردار است، گفت: طرح های توسعه ای در بخش صنعت و معدن اجرایی شود.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به مناسبت هفته صنعت و معدن به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه خوشبختانه در استانی زندگی می کنیم که از حیث تنوع معادن و صنایع بسیار غنی است، ابراز داشت: به منظور رونق اقتصادی باید طرح‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن متناسب با زیرساخت‌های موجود  اجرایی شود.

 

وی بابیان اینکه برای افزایش اشتغال، جذب سرمایه‌گذار در بخش صنایع و معادن استان ضروری است، افزود: هر چه در این زمینه بیشتر کار انجام شود به همان نسبت شاهد کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی در استان خواهیم بود که در این راستا مساعدت بانک ها و دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی حائز اهمیت است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه ظرفیت‌های خوب موجود در منطقه باید به درستی شناسایی و مورد بهره‌برداری اصولی قرار گیرد، ابراز داشت: علاوه بر بخش‌های صنعتی و معدنی، این استان از پتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های مختلف بهره‌مند است که می‌توان با شناخت این ظرفیت‌ها سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در آن دعوت کرد.

 

آیت‌الله شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمن و محاصره اقتصادی تنها راه برون‌رفت از این جنگ حمایت از کالای ایرانی است و از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز باید در رقابت با بازار بر کیفیت محصول خود افزون کنند تا بتوان از این شرایط گذر کرد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه توسعه صادرات محصولات تولیدی استان سمنان نیازمند ارتقا سطح کیفی خدمات است لذا برای دست یابی به این مهم باید بتوان مشارکت مردم را در خرید این محصولات باکیفیت افزایش داد تا با تحقق این دو گام شاهد رونق اقتصادی در استان باشیم.

 

۷۰۰ واحد تولیدی سمنان با دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز دراین دیدار بابیان اینکه در تلاش برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی در شرف تعطیلی هستیم، گفت:۷۰۰ واحد تولیدی سمنان با دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند.

 

بهروز اسودی ضمن بیان اینکه هدف از راه‌اندازی سایت بهین یاب کمک به واحدهای نیمه تعطیل و یا غیرفعال در استان است، ابراز داشت: طی دو سال گذشته تلاش شد تا با ثبت‌نام واحدهای نیمه فعال در سایت بهین یاب و معرفی آن‌ها به بانک‌های عامل بتوانیم ضمن رونق اقتصادی از بیکاری جلوگیری کنیم که بر این اساس ۷۰۰ واحد تولیدی استان با دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند.

 

وی ضمن بیان اینکه با ارائه تسهیلات مناسب به واحدهای صنعتی و کشاورزی می‌توان از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری جلوگیری کرد، افزود: با ارائه تسهیلات رونق تولید پیش‌بینی می‌شود بتوان اشتغال مطلوبی در استان ایجاد کرد که خوشبختانه در این گام تاکنون موفق عمل شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه طی یک سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای تولیدی استان مشغول کار شدند، ابراز داشت: ایجاد پنج هزار اشتغال در صنعت استان پایه‌ریزی شده است که امیدواریم با احیا واحدهای تولیدی و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

 

اسودی بابیان اینکه هم‌اکنون یک هزار و ۴۰۰ نفر در صنعت خودروسازی استان فعالیت دارند، تصریح کرد: صنایع بیشترین سهم را در ایجاد اشتغال ایفا می کنند بنابراین با ارائه تسهیلات و حمایت از بخش تولید می کوشیم تا با تقویت صنایع آن‌ها را حمایت کنیم.

 

وی افزود: بالغ‌بر ۳۵۰ میلیون دلار کالا از این استان به کشورهای مختلف صادرشده است که دست‌یابی به کیفیت مطلوب و استاندارسازی بر اساس ضوابط بین‌المللی از جمله اقدامات در دست پیگیری محسوب می‌شود که امیدواریم با حمایت از آن‌ها بتوانیم سهم موثری در رونق اقتصادی استان ایفا کنیم.

 

پایان پیام/276

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین