کد خبر: 186850032
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » فعالیت ۳۳۵ تشکل مردم نهاد در استان زنجان
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: در استان زنجان ۳۳۵ تشکل با رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به پنج سال گذشته فعالیت می کنند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مسیح الله سلطانی، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان شب گذشته(12 تیر) در جلسه استاندار زنجان با سمن ها اظهار کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشور، مشارکت مردم و تشکل های اجتماع محور است.

 

وی با اشاره به اینکه زنجان بستر مناسبی برای فعالیت های سازمان اجتماع محور ایجاد کرده است، گفت: شاخص های مشارکت اجتماعی و این گونه فعالیت ها در استان زنجان بالاست.

 

سلطانی با یادآوری اینکه قرن جدید به عنوان عصر مشارکت نام گرفته و این مهم در دولت به صورت جدی پیگیری می شود، گفت: در استان زنجان 335 تشکل با رشد 125 درصدی نسبت به پنج سال گذشته فعالیت می کنند.

 

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: در کشور به ازای هر 5 هزار و 700 نفر یک تشکل فعالیت می کند که این رقم در استان زنجان به ازای هر 3 هزار نفر یک تشکل است.

 

به گفته وی، در استان زنجان 15 تشکل ویژه بانوان و 67 تشکل ویژه جوانان است و 30 درصد از اعضای هیئت مدیره تشکل و 50 درصد اعضا را بانوان تشکیل می دهد.

 

این مقام مسوول به فعالیت سمن ها در حوزه های سلامت، گردشگری، زیست محیطی، کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کر و گفت: قانونمندی، استقلال و عدم وابستگی به دولت و پرهیز از نگاه سیاسی از تاکیدات دولت در مورد سمن هاست.

 

در ادامه فرماندار شهرستان طارم به فعالیت تاثیرگذار سمن‌ها در شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: در این شهرستان 10 سمن فعالیت می کند.

 

هاشم نژاد با یادآوری اینکه سه مورد از سمن ها در امور خیریه فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: یک مورد از این سمن ها در حوزه سلامت و دو مورد در حوزه علوم قرآنی فعالیت می کنند.

 

به گفته وی، سمن ها در حمایت از خانواده های آسیب پدیر و خیریه ها هم به خوبی فعالیت کرده اند.

 

عضو هیات مدیره مؤسسه خیریه کلبه مهربانی هم در سخنانی از سمن ها به عنوان بازوی دولت یاد کرد و گفت: مشارکت سمن ها در تمام حوزه ها قابل توجه است.

 

محسن اجلی قانونمندی را لازمه ادامه فعالیت سمن ها خواند و گفت: سازمان های مختلف اقدام به صدور مجوز برای خیریه ها می کند که موجب موازی کاری می شود.

 

نماینده انجمن حقوق شهروندی هم در سخنانی با اشاره به وجود ضعف استراتژی ارتباطی بین دولت و سمن‌ها افزود: سمن ها نقش مهمی به عنوان واسط و رابط در برقراری ثبات و نظم دارند.

 

محمد علویون خاطرنشان کرد: در آمریکا و روسیه شمار سمن ها میلیونی است و در کشور ما هم در سنوات اخیر رشد خوبی دارد

پایان پیام/73

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین