کد خبر: 186857055
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » عواقب ولنگاری های مجازی برای تربیت مهدی یاوران/فراغت منتظران باید چگونه باشد؟
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
کارشناس مهدوی در گفت وگو با شبستان:

چه بخواهیم و چه نخواهیم فضای مجازی توسط غرب طراحی و برنامه ریزی شده و به دلیل آزادی بی حد و حصری که غرب در این فضا متصور است، اساساً رها کردن فرزندان در این فضا به نوعی خط کشیدن روی تربیت سالم و دور شدن از آرمان تربیت مهدی باوران و مهدی یاوران است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

حجت الاسلام حسن محمودی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت درباره راه های غنی سازی اوقات فراغت تابستانیِ کودکان و نوجوانان با مهدویت و انتظار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: اساساً در اسلام امری به عنوان اوقات فراغت نداریم بلکه در آموزه های اسلامی تاکید شده به محض فراغت از یک کار باید کاری دیگر آغاز شود «فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ».

 

وی تصریح کرد: بنابر این، بعد از اتمام سال تحصیلی و فرا رسیدن تعطیلات نزدیک به چهار ماهه تابستان، باید برای دانش آموزان برنامه داشته باشیم و مانع بیکاری آنها شویم؛ چراکه بیکاری بزرگ ترین عامل انحراف است و خداوند از انسان بیکار بدش می آید چون فرد بیکار افکار و کارهای منفی را دنبال می کند.

 

 

محمودی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی خدامحور و تکامل مدار برای اوقات فراغت تابستانی کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: با توجه به استفاده روزافزون از فضای مجازی در سنین پایین و آسیب های جدیِ رهاسازی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، باید برای مقابله با این جریان برنامه ریزی های جسمی معنوی برای دانش آموزان داشت.

 

باروری خلاقیت و شادابی نسل آینده در سایه برنامه های مهدوی

 

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: برنامه های جسمی باعث می شود تا انرژی کودکان و نوجوانان تخلیه شود و برنامه های روحی معنوی نیز این فرصت را فراهم می کند تا روح و روان آنها شادابی لازم را یافته و در سایه این شادابی خلاقیت، استدلال و فکر نسل آینده و زمینه ساز ظهور بارور شود.

 

وی با اشاره به ضرورت های غنی سازی اوقات فراغت با مهدویت و فرهنگ انتظار، ابراز کرد: فراغت تابستانی بهترین فرصت آشنایی فرزندان ما با امام عصر(عج) از طرقی همچون داشتن سیر مطالعاتی، شرکت در اردوهای آموزشی و ... است به گونه ای که پس از تعطیلات تابستان شناختی جدید و متفاوت از حضرت حجت(عج) در مقایسه با قبل داشته باشند.

 

محمودی تابستان را فرصت مغتنم مانوس کردن کودکان و نوجوانان با مطالعات مهدوی به جای رهاسازی آنها در فضای مجازی دانست و تاکید کرد: باید بدانیم چه بخواهیم و چه نخواهیم فضای مجازی توسط غرب طراحی و برنامه ریزی شده و به دلیل آزادی بی حد و حصری که غرب در این فضا متصور است، اساساً رها کردن فرزندان در این فضا به نوعی خط کشیدن روی تربیت سالم و دور شدن از آرمان تربیت مهدی باوران و مهدی یاوران است.

 

وی درباره بایدهای حضور فرزندان جامعه منتظر در فضای مجازی، گفت: این حضور باید محدود، برنامه ریزی شده و همراه با نظارت باشد؛ اینکه برخی خانواده ها با توجیهاتی مثل اینکه فرزند ما باید با مشکلات جامعه آشنا شود، او را در معرض انواع و اقسام پیام های مجازی قرار دهیم، بی تردید آسیب رسان است و ما را از آرمان زمینه سازی برای ظهور دور می کند.

 

معرفی غرب به عنوان منجی در پوشش بازی و سرگرمی

 

محمودی تاکید کرد: برای مثال غرب در فضای بازی های رایانه ای، خود را به عنوان منجی جهان معرفی می کند و فرزندان ما را دنبال دنیاگریی و مادیات می فرستد. بی تردید مادی گرایی و دنیاطلبی نسل آینده ما با انتظار و مهدویت منافات دارد.

 

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به آسیب های فضای مجازی و بازی های رایانه ای بر تربیت منتظران و مهدی یاوران، ابراز کرد: در این بازی ها غرب به عنوان منجی معرفی شده و تلاش می شود بین منجی اسلامی شیعی با مخاطبان فاصله انداخته شود یا آنکه منجی اسلامی را خشن معرفی کرده و می کوشند فرزندان ما از ایشان دور شوند.

 

وی تاکید کرد: این در حالی است که حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی باید توام با نظارت خانواده ها و علم آنها به طراحی و برنامه ریزی های دشمن برای انحراف نسل آینده باشد.  

 

محمودی با اشاره به لزوم ورود نهادهای مذهبی فرهنگی به ساحت برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت با مهدویت و انتظار، خاطرنشان کرد: این نهادها نسبت به مهدویت وظیفه روشنگری دارند و باید فضاهایی را برای آشنایی و انس کودکان و نوجوانان با امام زمان(عج) طراحی کنند و نیز درصدد تولید بازی ها و برنامه هایی برآیند که منجی حقیقی عالم بشریت را به شیوه غیرمستقیم به نسل آینده بشناسانند تا در صورت مواجهه با نسخه جعلی، آن را نپذیرند.

پایان پیام/9

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین