کد خبر: 186867793
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » حقوق بشر غرب مبنای عقلانی ندارد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
آیت الله اراکی در اختتامیه سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی:

آیت الله اراکی با بیان اینکه در نگاه غربی ها قدرت مبنای حق است،گفت: صرف اینکه آمریکا و متحدانش اکثریت باشند دلیل بر حقانیت آنها نیست.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار شبستان، آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی که عصر دیروز در حوزه هنری برگزار شد، گفت: کرد: صرف این که آمریکا و متحدانش اکثریتی باشند دلیل بر حقانیت آنها نیست. در نگاه غربی ها  قدرت مبنای حق است و بر همین اساس در سازمان ملل شورای امنیتی درست کرده اند و حق وتو دارند و آن چه که پنج قدرت اول جهان بگویند باید بشود، همان می شود.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه هیچ مبنای عقلانی برای حقوق غرب وجود ندارد، عنوان کرد : خداوند می فرماید که به عهد و پیمان خود وفادار باشید. کشور ما هم برگرفته از مکتب اسلام است اما غربی ها به چه چیز اعتقاد دارند؟ ما باید در برابر کشورهایی مانند آمریکا قدرت نشان دهیم. اگر عنصر قدرت را از قرار دادها و پیمان ها برداریم، حتما طرف مقابل پیمان شکنی خواهد کرد.

 

مهاجرت حق کشورهای آسیب دیده است

آیت الله اراکی در مورد مهاجرت، اظهار داشت: مهاجرت حق کشورهای آفریقایی، کشورهای مظلوم ،  آسیب دیده و  استعمار شده جهان است. آمریکا و اروپا چگونه به این ثروت رسیده اند؟ آنها چند صد سال، منابع دیگر کشورها را به تاراج برده اند و امروز به این جایگاه رسیده اند.

 

بر اساس این گزارش، اسماعیل آجرلو، دبیر سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی در این مراسم گفت: سومین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی با هدف بیان واقعیت متناقض گونه آمریکا شکل گرفت. دبیرخانه این جشنواره به شکل مردمی فعالیت خود را با حضور جمعی از فعالان فرهنگی آغاز کرد. خوشحال هستیم که می بینیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین بار به مسئله حقوق بشر آمریکایی اشاره کرده اند و این نشان می دهد اعضای دبیرخانه راه را اشتباه نرفته اند.

 

شرکت 40 کشور در سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی

وی با اشاره به اینکه از چهل کشور در سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی شرکت کردند،  تصریح کرد: تعداد 1881 اثر را در سومین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی دریافت کردیم که سهم هنرمندان داخلی 574 اثر و خارجی حدود 600 اثر بود. در این دوره شاهد استقبال بی نظیر هنرمندان کشورهای دیگر بودیم.

 

 

سیاهپوستان آمریکا به حامی نیاز دارند

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام جواد محرابی، معاون فرهنگی بسیج در این مراسم بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی یکی از ابزارهای استعمار برای تضعیف ملت‌های مستقل، توسعه لیبرالیسم و مبارزه با ادیان الهی است. کسانی که ادعای حقوق  بشر دارند بسیاری از آزادی ها را از شهروندانشان سلب می‌کنند. آمریکایی‌ها، آزادی خواهان را سرکوب می کنند. قرار بود در سال 2019 در کالیفرنیا رفراندوم برگزار شود، تمام کسانی که پیگیر رفراندوم بودند ساکت و یا دستگیر  شدند.

 

حجت الاسلام محرابی با اشاره به اینکه امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: همه دشمنان ما به خصوص آمریکایی ها دست به دست هم داده اند و می‌گویند امسال می‌خواهیم انقلاب اسلامی ایران را سرنگون کنیم. شک نکنید تا یک دهه آینده بخشی از ایالت آمریکا تجزیه خواهد شد. نزدیک به چهل میلیون سیاهپوست در آمریکا هستند. این افراد کمترین سطح سواد و خدمات پزشکی را دریافت نمی کنند، از این رو برای احقاق حق آماده حرکت هستند و به یک حامی نیاز دارند.

 

گفتنی است، در این مراسم از برگزیدگان با اهدای لوح جشنواره و جوایزی تقدیر به عمل آمد و همچنین از کتاب جشنواره حقوق بشر آمریکایی رونمایی شد.

 

 

پایان پیام/31

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین