کد خبر: 186867795
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » نقض حقوق بشر در چین/بر مسلمانان چه می گذرد؟
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

دولت چین در سالهای اخیر با نقض حقوق بشر و اتخاذ تدابیری ضد مسلمانان، شرایط را بر اقلیت های ساکن این کشور سخت کردند و این امر موجب واکنش نهاد ها و سازمان های بین المللی شده است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از السنوسة، رنج اقلیت های دینی در چین در سالهای اخیر به دلایل اخیر به طور فزاینده افزایش یافته است، به طوری که برخی از منابع چین را به نقض حقوق بشر در سین کیانگ و شکنجه بازداشت شدگان اویغور و تشدید محدویت در ادای شعایر دینی و فرهنگی مسلمانان متهم کردند.

 

برهمین اساس، این مسئله نگرانی و ترس سازمان ها و نهادهای انسانی برانگیخته است و انتقادهای بین المللی را از چین در پی داشته است و همچنین چین را به تبعیض براساس دین و نژاد در برخورد با مسلمانان به ویژه اقلیت اویغور در ایالت سین کیانگ متهم کردند و ضرورت ارایه هویت چینی بر هویت دینی به ویژه اقلیت ها دیده می شود؛ این درحالی است که خود اویغور ها درحال دفاع از حقوق انسانی و سیاسی شان هستند و درطول سالهاست که صدها و چه بسا هزاران نفر از اویغورها به علت ناآرامی از سین کیانگ فرار کردند.

 

براساس داده های آمار رسمی چین که پیش از این اعلام شده است، از بین یک میلیارد و سه میلیون نفر جمعیت، تنها نسبت اقلیت ها در چین که 55 اقلیت هستند، 8,4 % است و نسبت مسلمانان نیز به 1,7 % می رسد. اویغورها و تبتی ها به طور مداوم با سیستم دولتی سختگیرانه روبرو هستند که زندگی روزمره آنها از جمله در زمینه دینی و مذهبی را مختل کرده است.

 

واقعیت این است که دولت چین همیشه در ایالت سین کیانگ و تبت به علت ناآرامی های سیاسی مداوم از سال 2009 درحال آماده باش است و چنین تدابیر امنیتی شدیدی را در این منطقه اتخاذ کرده و محدودیت های گسترده از جمله ممنوعیت روزه ماه رمضان و فعالیت دینی با هدف جلوگیری از هرگونه مخالفت سیاسی را اعمال کرده است.

 

در چین نزدیک به 20 میلیون مسلمان زندگی می کنند که بیشتر آنها در بخش غربی این کشور ساکن هستند و با وجود اینکه چین آزادی ادیان را به طور رسمی تضمین کرده است، اما در سالهای گذشته در مناطق مسلمان نشین نظارت را تشدید کرده است.

پایان پیام/44

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین