کد خبر: 186877412
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » بسته پیشنهادی اروپا با جنگ روانی آمریکا چه می کند؟
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

اکنون اجماع جهانی در حمایت از آنچه دولت ترامپ تلاش دارد علیه ایران انجام دهد،وجود ندارد قرار هم نیست چنین اجماعی به وجود بیاید؛ ارائه بسته پیشنهادی اروپا برای نجات برجام هم گواهی بر صدق این مدعاست.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

خبرگزاری شبستان: قرار است کشورهای اروپایی روز جمعه،15 تیر ماه،بسته پیشنهادی خود برای نجات طرح اقدام جامع مشترک (برجام) را به ایران ارائه کنند. هدف از ارائه این بسته در نشستی که در وین،پایتخت اتریش برگزار می شود،متقاعد کردن ایران برای باقی ماندن در برجام پس از عقب نشینی واشنگتن از این قرار داد بین المللی است.

 

ایران و سه کشور اروپایی یعنی فرانسه،آلمان و انگلیس گفتگوهای خود را برای حفظ برجام، بلافاصله پس از تصمیم دونالد ترامپ،رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از آن، آغاز کردند و پس از مدت کوتاهی، روسیه و چین هم به این گفتگوها پیوستند.

 

حالا پس از گذشت دو ماه از برگزاری نشست های مختلف در بروکسل و وین،قرار است کشورهای اروپایی بسته حمایتی خود از ایران را با هدف تضمین منافع این کشور بر اساس توافق هسته ای را ارائه کنند.

 

علاوه بر اتحادیه اروپا، چین و روسیه، بسیاری از کشورهای دیگر جهان از جمله استرالیا، کانادا، جمهوری کره، ژاپن، آفریقای جنوبی، ترکیه، آرژانتین، برزیل و کشورهای شمال اروپا نیز حمایت خود را برجام اعلام کرده اند اما در سوی دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند که در حال انجام تلاش های مشترکی برای منزوی کردن ایران و تضیف دولت در این کشور هستند.

 

رژیم صهیونیستی، کمپین دیپلماتیکی را آغاز کرده است تا دیگر کشورها را با کمپین دونالد ترامپ علیه ایران همراه کند.

 

این گزارش ها در حالی منتشر شده است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی اروپا را ملزم به توقف حمایت های مالی و دلجویی از ایران کرده است.

 

گزارش های مختلف منتشر شده در رسانه های اسرائیلی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی یک برنامه مخفی برای تحکیم تلاش های واشنگتن در منزوی کردن سیاسی و اقتصادی ایران،طراحی کرده است.

 

به دیپلمات ها گفته شده است که طرح رژیم صهیونیستی شامل اقدام علیه ایران، سازمان ملل، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و نشست هایی است که در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل و در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود.

 

بر اساس گزارش فرانس 24، رژیم صهیونیستی همچنین قصد دارد فرستاده هایی را با اروپا، آمریکای لاتین، استرالیا، کانادا، سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن اعزام کند.

 

کانال 10 اسرائیل همچنین از تشکیل تیم مشترک مقامات آمریکایی و اسرائیلی برای ایجاد تفرقه های داخلی در ایران خبر داد.

 

یکی از مقامات اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت:این می تواند منجر به تغییر در رفتار ایران شود.

 

آنچه آمریکا و رژیم صهیونیستی به راه انداخته اند،جنگ روانی علیه ایران است اما فراموش کرده اند که ایران آغوش باز برای گفتگو با جامعه مدنی بین المللی دارد و به تعهداتش عمل خواهد کرد زیرا غیر از آمریکا همه طرف های مذاکره کننده در توافق هسته ای حامی حفظ ساختار این قرارداد بین المللی هستند.

 

اروپا هم در تلاش است تا با وجود تهدیدهای آمریکا از شرکت های اروپایی با در نظر گرفتن منافع تجاری ایران حمایت کند.

 

در همین راستا وزیر دارایی فرانسه، گفت: ما اروپایی ها باید در میان خودمان برای دفاع از حق حاکمیت اقتصادی اروپا ،همکاری کنیم.

 

اکنون اجماع جهانی در حمایت از آنچه دولت ترامپ تلاش دارد علیه ایران انجام دهد، وجود ندارد قرار هم نیست چنین اجماعی به وجود بیاید؛ارائه بسته پیشنهادی اروپا برای نجات برجام هم گواهی بر صدق این مدعاست.

 

به گفته تحلیلگران، راه شکست ترامپ و یکجانبه گرایی اش،همکاری و گفتگوی بین المللی بر اساس چندجانبه گرایی، قوانین بین المللی،اطلاعات شفاف و واکنش های مناسب و حساب شده بین المللی است.

پایان پیام/7

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین