کد خبر: 186880408
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » نشست کارگروه آسیب های اجتماعی ستاد کانون های مساجد برگزار شد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

نشست کارگروه آسیب های اجتماعی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بحث پیرامون مهم ترین اولویت ها و برنامه های این ستاد در حوزه کاهش این آسیب ها برگزار شد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، دکتر حبیب‌رضا ارزانی در نشست کارگروه آسیب‌های اجتماعی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که امروز (چهارشنبه ۱۳ تیرماه) در محل هتل سپاهان اصفهان برگزار شد، گفت: به نظرم رهبر معظم انقلاب اسلامی در هیچ حوزه‌ای به اندازه رسیدگی به وضعیت آسیب‌های اجتماعی وقت نمی‌گذارند و دغدغه ندارند، به همین دلیل شخصا فعالیت دستگاه‌های گوناگون در این حوزه را پیگیری می‌کنند.

 

وی افزود: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سند تحول راهبردی خود توجهی جدی به موضوع آسیب‌های اجتماعی دارد.

 

به گزارش شبستان، پروین داداندیش؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اجتماعی نیز در ادامه این جلسه، گفت: شورای اجتماعی وزارت کشور طی گزارشی که خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را یکی از فعال‌ترین نهادهای مردمی کشور در حوزه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی معرفی کرده است.

 

وی با اشاره به فعالیت تخصصی سازمان اجتماعی و شورای اجتماعی وزارت کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گسترده‌ای که در سراسر کشور دارند می‌توانند برنامه‌ای ملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار کنند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اجتماعی با اشاره به نقش خانواده‌ها در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند در حوزه خانواده و افزایش نشاط در میان خانواده‌ها و جامعه فعالیت کنند.

 

داداندیش تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان نهادی مسجدی و مردمی می‌توانند نقش مهمی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند.

 

بنا بر این گزارش، سعید سعادتی؛ معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نیز در ادامه این نشست، گفت: این ستاد در سه لایه کانونی، استانی و ملی ویژه‌برنامه‌هایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌کند، ضمن اینکه تاکنون برنامه‌های گسترده‌ای در این حوزه برگزار کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امسال هزار حلقه گفت‌و‌گو را با موضوع آسیب‌های اجتماعی در مساجد کشور برگزار می‌کنند.

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست تعدادی از مسئولان دبیرخانه‌های استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به بیان برخی از برنامه‌های این کانون‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداختند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت بودند از امضای تفاهم‌نامه همکاری این کانون‌ها با دستگاه‌های مربوطه از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح گردشگری مذهبی، برگزاری نشست‌های علمی مهارتی «سواد رسانه‌ای» و آموزش مهارت تاب‌آوری اجتماعی به خانواده‌ها.

 

 

 

 

پایان پیام/397

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین