کد خبر: 186881816
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » خیر بهبهانی دار فانی را وداع گفت/ پیام تسلیت جامعه کتابداران خوزستان
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

مرحوم حاج محمدجعفر بهبهانیان خیر بهبهانی دار فانی را وداع گفت؛ جامعه کتابداران خوزستان با صدور پیامی درگذشت این خیر را تسلیت گفتند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مرحوم حاج محمدجعفر بهبهانیان خیر بهبهانی دار فانی را وداع گفت؛ جامعه کتابدران استان خوزستان با صدور پیامی درگذشت این خیّر را به خانواده ایشان تشسلیت گفتند و برای آن مرحوم طلب آمرزش و مغفرت کرد. متن پیام به شرح ذیل است:

 

انا الله و انا الیه راجعون

در گرما گرم هرم تابستانی، خبر درگذشت مرحوم حاج محمدجعفر بهبهانیان، موجب تأسف و تأثر جامعه ی دوستداران کتاب استان خوزستان شد.

 

رد پای حیات سراسر خدمت آن مرحوم، تا گستره فرهنگ کتابخوانی نیز رسید و ایشان از اولین خیرین کتابخانه سازی بود که با احداث دو کتابخانه در شهرستان بهبهان (کتابخانه های علامه طباطبایی و حاج محمود بهبهانیان) یادگاری به عنوان «صالحات باقیات» بر جای گذاشت؛ بی شک حیات ابدی آن سفر کرده، از برکات تعالی تمام علم آموزان و جستجوگران حقیقتی که در سایه امن کتابخانه، راه های رشد را می پیمایند، متنعم خواهد بود.

 

از خداوند منان، رحمت بی کران برای آن مرحوم و صبر و سکینه برای بازماندگان و متعلقان را خواستارم.

 

لازم به ذکر است، از خدمات اين نيكوكار می توان به ساخت ورزشگاه ۳۲ هكتاري در خرمشهر، ساخت سه دبيرستان بزرگ به نام های خاتم الانبيا (ص)، حضرت زينب كبری (س) و حضرت سكينه (س)، دانشكده برق و الكترونيک به همراه خوابگاه، ساخت تربيت معلم و دانشكده علوم قرآن امام سجاد (ع)، ساخت چندين مدرسه در سطح شهر و روستا به نام های حضرت خديجه كبری (س) و علی مرتضی، ساخت دروازه قرآن بهبهان به عنوان سمبل شهرستان در ورودی اين شهر برای در پناه قراردادن مسافرين اسازه کرد.

 

همچنین مسجد بسيار بزرگ به نام حضرت فاطمه الزهرا (س) در خرمشهر نيز ساخته شد كه هديه ای از طرف مادر حاج محمدجعفر بهبهانيان به پيشگاه حضرت فاطمه الزهرا (س) بود و ساخت فرهنگسراها در کنار درمانگاه ها، تجهيز پارک بعثت و امامزاده حيدر (ع) در بهبهان و ساخت ۲ سقاخانه به نيت سرداران شهيد در خرمشهر، ساخت يادمان در شلمچه به نيت شيميايی شدن ۹۰ نفر از رزمندگان بهبهانی و... از دیگ خدمات این خیر خوزستانی است.

 

پایان پیام/72

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین