کد خبر: 186884798
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » راز طولانی شدن غیبت در کلام امام صادق(ع)
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

بنابر روایتی نقل شده از امام صادق(ع) یکی از دلایل غیبت و دور شدن از ظهور یاران اند که اگر ویژگی های لازم را می داشتند، غیبت طولانی نمی شد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، در روایات به دلالیل متعددی برای غیبت امام عصر(عج) و طولانی شدن مدت آن اشاره شده است که در صورت توجه و تلاش برای رفع شان می توان به نزدیک شدن به ظهور امیدوار شد.

 

یکی از یاران امام صادق(ع) بر آن حضرت(ع) وارد شد و عرض کرد: فدایت شوم به خدا سوگند من تو را دوست می دارم و هر کس تو را دوست دارد، دوست می دارم، ای آقای من چقدر شیعیان شما فراوان اند.

آن حضرت(ع) فرمودند: «آنان را بشمار.»

عرض کردم: بسیارند. آن حضرت(ع) فرمودند: «می توانی آنها را بشماری؟»

عرض کرد: آنها از شمارش بیرون اند.

حضرت(ع) فرمودند: «ولی اگر آن شماره ای که توصیف شده اند، سیصد و اندی تکمیل گردد، آنچه را می خواهند انجام خواهد شد.

 

در روایتی دیگر نیز آمده: شخصی از خراسان به خدمت امام صادق(ع) رسید و به امام(ع) عرض کرد: چرا شما قیام نمی کنید؟ شما یاران زیادی دارید. امام(ع) فرمودند: یاران زیاد؟ آنگاه یکی از اصحاب امام(ع) وارد شد به نام هارون مکی، پس از سلام، امام(ع) به او فرمودند: «برو داخل تنور و هارون مکی داخل تنور رفت در حالی که تنور روشن بود؛ امام(ع) با آن شخص خراسانی مشغول صحبت شدند، بعد فرمودند: «ببینیم داخل تنور چه خبر است؟» رفتند و دیدند هارون مکی داخل تنور نشسته و نسوخته، امام(ع) فرمودند: «در شهر شما چند نفر مثل این مرد هست؟» عرض کرد: هیچ.

 

*برگرفته از «زبور نور(هزار و یک نکته از زندگانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه)»

پایان پیام/9

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین