کد خبر: 186889141
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » دهه کرامت فرصتی برای تزریق امید به جامعه
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

خبرگزاری شبستان: شکرالله حسن بیگی گفت: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه و وجود نارضایتی مردم از مسئولان، دهه کرامت فرصتی برای تزریق امید و ایجاد رضایتمندی در جامعه است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان تهران؛ نخستین جلسه شورای هماهنگی دهه کرامت با حضور شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران، دکتر بهزاد مریدی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سید هاشم خضری سرپرست دبیر خانه کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران و همچنین اعضا شورای هماهنگی دهه کرامت عصر دیروز ۱۲ تیر در ساختمان استانداری تهران برگزار شد.

در این جسله شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران ضمن اشاره به آغاز برنامه های دهه کرامت سال 97 از 24 تیر ماه گفت: دهه کرامت از یک ذی القعده همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا 11 ذی  القعده که مصادف با سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) می باشد ادامه خواهد داشت. شکل گیری دهه کرامت از وجود این دو بزرگوار بوده است و این دو بزرگوار همواره برای ایران اسلامی مایه خیر و برکت می باشد.

حسن بیگی با اشاره به شعار امسال دهه کرامت و نام گذاری حساب شده ای این شعار بیان داشت: انتخاب عنوان "خدمت کریمانه" برای شعار دهه کرامت یک نام گذاری حساب شده می باشد و با توجه به مشکلات امروز جامعه و آسیب‌های اجتماعی و بخصوص نارضایتی مردم از عملکرد مسئولان اجرایی، این خدمت کریمانه می تواند راهگشای مشکلات مردم باشد. در ایام دهه کرامت باید تمرین کنیم تا بتوانیم بهتر به مردم خدمت کنیم، خدمتی بی منت و کریمانه، خدمتی که موجب رضایتمندی مردم گردد.

وی در ادامه ضمن بیان اهمیت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید داشته اند و در حداقل 6 جلسه از جلسات رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه حضور داشته اند که نشان از اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی دارد.

معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران بیان داشت: باید از دهه کرامت بهترین استفاده را در جهت قوی تر کردن بنیه دینی و اسلامی دختران و پسران داشته باشیم تا نسبت به آسیب‌ها قوی تر شوند. نیاز داریم روحیه خوب و بالا در مردم و بخصوص قشر جوان جامعه تقویت شود. در دهه کرامت باید شادی و نشاط در جامعه افزایش یابد.

حسن بیگی با بیان اینکه برگزاری دهه کرامت در وهله اول یک برنامه کشوری است و باید همه در آن مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: جشن‌های دهه کرامت در ایام این دهه بصورت کشوری برگزار خواهد شد. در تهران نیز این برنامه بصورت استانی برگزاری می گردد به همین منظور مصوبات این جلسه برای فرمانداران شهرستان‌های استان تهران نیز ارسال می گردد تا آنها نیز جلساتی برای هماهنگی برنامه های دهه کرامت داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود برای تبلیغات برنامه های دهه کرامت گفت: استفاده از ظرفیت صدا و سیما و بخصوص شبکه استانی که شبکه پنج یا همان شبکه تهران است مورد تاکید می باشد و انتظار می رود برنامه های متنوع و محتوایی در این ایام ارائه گردد.

شکرالله حسن بیگی در پایان تاکید کرد: باید در اجرای این گونه برنامه ها از ظرفیت مردم استفاده شود زیرا این برنامه ها متعلق به مردم بوده و دستگاه ها باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و مجری اصلی باید خود مردم باشند.

پایان پیام/362

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین