کد خبر: 186890552
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » تحقق شعار سال هدف کلی از برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تحقق شعار سال هدف کلی از برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محسن شریفی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی امروز(13تیر) در اولین نشست کارگروه عفاف و حجاب استان مرکزی که با حضور نمایندگان دستگاه های عضو این کارگروه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: پنجمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی از 17 تا 21 تیر ماه در فرهنگسرای آیینه اراک دایر می شود.

 

 وی با اشاره به برتری استان مرکزی در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی طی سال های گذشته افزود: هدف کلی ازبرگزاری این جشنواره تحقق شعار سال بر مبانی حمایت از کالا و محصولات ایرانی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، صیانت از حقوق شهروندی و مبارزه با کالای قاچاق است.

 

شریفی اهداف دیگر جشنواره را ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های نوین در مد‌ و‌ لباس اسلامی ایرانی، فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای کشف، بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌ها مرتبط با پوشاک و منسوجات هویت‌دار، معرفی توانمندی‌های صنایع فرهنگی ایرانی در حوزه مد‌ و‌ لباس به مخاطبان و آحاد جامعه، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان حوزه مد‌و‌لباس کشور، ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد‌و‌لباس کشور دانست.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه اتحاد و هماهنگی بین طراح، تولید کننده و اصناف یکی از عوامل موثر در شکل گیری و گسترش فرهنگ اصیل ایرانی بر پایه و اصول آموزه های دینی است ادامه داد: در نمایشگاه عفاف و حجاب نمونه هایی از لباس اقشار مختلف مردم استان مرکزی مانند تعزیه خوانان، نقال، هنرمند، زنان و سایر مردم در دوران گذشته به نمایش در می آید.

 

وی گفت:  موضوعات این جشنواره در ارتباط با چادر اجتماع، چادر مجلسی، طراحی پارچه با نرم‌افزار، طراحی پارچه به صورت دستی و پارچه‌سازی با تکنیک آزاد برای(مانتو اجتماع و مجلسی) همراه با مانتو دوخته‌شده و طراحی پارچه با نرم‌افزار، طراحی پارچه به صورت دستی و پارچه‌سازی با تکنیک آزاد برای(لباس اجتماع نوجوانان ) همراه با اثر دوخته شده است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر اراک از معدود دانشگاه های علمی کاربردی کشور است که رشته طراحی مد و لباس را بین دانشجویان تدریس می کند.

 

لازم به ذکر است، دستور این جلسه برگزاری پنجمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی، دریافت نظرات کارشناسی اعضا در مورد هدایت ظرفیت های فرهنگی موجود به سمت حمایت از کالا و خدمات ایرانی و دریافت گزارش اجمالی عملکرد دستگاه های عضو کارگروه در سال 96 و جمع بندی آن بود.

 

 

پایان پیام/87

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین