کد خبر: 186890554
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » وقف های امروزی باید متناسب با نیازهای ضروری مسلمانان باشد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بسیاری از فعالیت های امروزی باید با وقف احیا شود و جهت دادن به وقف بر اساس نیاز امروز اسلام و مسلمین وظیفه سازمان اوقاف و همه کسانی است که در این عرصه تلاش می کنند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی امروز (۱۳ تیر) درمراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از جدی ترین امانت های الهی، موقوفه ای است که به دستگاهی سپرده شده و افراد در این دستگاه اجرایی با نهایت رعایت همه شئونات دینی حافظ و نگهبان برای این معنا هستند.

 

وی ادامه داد: کسانی که در عرصه وقف حضور دارند به آگاهی و مطالعه سنگینی در شناسایی آنچه به وقف و موقوفه مربوط می شود، نیاز دارند به ویژه در دورانی که تاریخ و گذر زمان گردوغبار خود را در موقوفات می نشاند و یا کسانی ممکن است قصد سویی داشته باشند و همین موارد هم موجب شده فعالان در این بخش در بسیاری مواقع با زحمت، صبر و حوصله این امانت الهی را پیدا و احیا کرده و به صاحبان اصلی آن بازگردانند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: یکی از جاهایی که باید مسئولان اوقاف در خصوص آن مطالعه کنند، شناسایی موقوفات به خصوص در محیط ها و شهرهای کهن و قدیمی است زیرا هرچه قدمت شهرها بیشتر می شود، نیاز است این معنا با زحمت بیشتری دنبال شود.

 

وی تأکید کرد: مطالعه روی نیروهای انسانی کارآمد و تشخیص نیروهای بصیر از  دیگر نکات حساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد و یک مدیر در عرصه اوقاف باید شجاع و بصیر باشد تا بتواند این امانت را در دستان توانمند خود حفظ کند و با چشم انداز بصیرانه خود این امانت را به مقصد برساند.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به نقش سازمان اوقاف در ایجاد فضایی با نشاط در مساجد اعلام کرد: اوقاف در نشاط مساجد نقش اساسی دارد زیرا از ارکان موثر در مدیریت مساجد است.

 

وی توضیح داد: احیا و توسعه حوزه علمیه و نشاط بخشیدن به آن از دیگر مواردی است که سازمان اوقاف در آن می تواند نقش جدی داشته باشد و واقفان هم در این زمینه توجه داشته اند و انتظار می رود با این شرایطی که امروزه وجود دارد و نیاز جامعه به مبلغان بصیر و توانمند، سازمان اوقاف در این زمینه حضور جدی داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعلام کرد: اوقاف در احیای معارف قرآن کریم و نهج البلاغه و نشاط معنوی نقش بسزایی داشته و دارد و هر کدام از این موارد در دوران آقای عادل مدیرکل سابق اوقاف آقای عادل خیزی برداشت و انشالله جانشین ایشان هم همان نگاه قرانی و معنوی را داشته باشند به طوری که این جابه جایی احساس نشود.

 

وی گفت: سازمان اوقاف هم در عمران و آبادانی مساجد و هم در حوزه نرم افزاری و تبلیغ برای اقامه نماز اثرگذار است، البته همه ارگان های فرهنگی و هر مسلمانی مأمور به اقامه نماز است.

 

آیت الله عابدینی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیازهای روز جامعه تصریح کرد: وظیفه دیگر سازمان اوقاف این است که در حوزه فرهنگ وقف جدی تر وارد شود تا مردم به جای چشم و هم چشمی در عرصه وقف از یکدیگر سبقت بگیرند.

 

وی یادآور شد: جهت دادن به وقف از وظایف سازمان اوقاف است و با توجه به نیازهای ضروری جامعه این کار باید صورت گیرد و بسیاری از فعالیت های امروزی وجود دارد که باید با وقف احیا شود و جهت دادن به وقف بر اساس نیاز امروز اسلام و مسلمین، وظیفه اوقاف و همه کسانی است که در این عرصه تلاش می کنند.

 

پایان پیام/293

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین