کد خبر: 186890557
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » مراسم بهره برداری آزمایشی طرح آبرسانی غدیر برگزار می شود
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
با حضور وزیر نیرو؛

مراسم بهره برداری آزمایشی آبرسانی طرح غدیر شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان، امروز (۱۳ تیر) با حضور وزیر نیرو برگزار می شود.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مراسم بهره برداری آزمایشی پروژه خط دوم آبرسانی طرح غدیر شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان _ که بنا بود 15 تیر به بهره برداری برسد_ امروز (13 تیر) با حضور وزیر نیرو در ایستگاه پمپاژ ام الدبس برگزار می شود.

 

در قالب طرح غدیر از سد کرخه، 25 شهر و یک هزار و 608 روستا از آب بهره‌ مند می‌شوند؛ این طرح در قالب سه فاز است که فاز اول آن در قالب خط هزار و 800 میلیمتری به شهرهای خرمشهر، آبادان، اهواز، دشت آزادگان، هویزه و ... می ‌رود.

 

با افتتاح فاز دوم غدیر 2 هزار میلیمتر دیگر آب باید به هزار و 800 میلیمتر قبلی اضافه می شود و برای این خط که 17 کیلومتر است پنج پیمانکار وارد شده ‌اند.

 

این خط از کرخه به ام ‌الدبس و سپس به دشت آزادگان و آبادان، خرمشهر و شادگان می‌ رسد. این مجموعه نیاز آبادان را به طور کامل پوشش می‌ دهد و دیگر نیازی به برداشت از جاهای دیگر نیست. همچنین خرمشهر نیز به طور کامل از برداشت آب از رودخانه بی نیاز می ‌شود.

 

همچنین تمام مراحل فاز سوم طرح آبرسانی غدیر انجام گرفته و به عنوان یدک در کنار خط دوم است که در صورت نیاز جایگزین رساندن آب شود که حدود 100 هزار مترمکعب برای خرمشهر و 150 هزار مترمکعب برای آبادان آبرسانی می ‌‌کند.

 

آبادان و خرمشهر در حال حاضر از سه منبع شامل آب حیات (از شوشتر به اهواز و آبادان و خرمشهر)، طرح غدیر و رودخانه‌ها آبرسانی می‌ شوند؛ اهواز نیز از آب حیات و غدیر آب می‌ گیرد و آب آن در پنج تصفیه ‌خانه شامل شماره یک و دو، گلستان، گروه ملی و کوت‌ عبدالله پمپاژ می‌ شود. با افتتاح خط دوم، اهواز نیز از برداشت از کارون بی‌ نیاز می ‌شود.

 

در فاز نهایی طرح غدیر - که می‌خواهیم آب این طرح را از سد دز تامین کنیم- ای سی آب به 400 میکروموس می ‌رسد تا آبی کاملا تصفیه شده و با استاندارد بالا در اختیار داشته باشیم و به این ترتیب مجموعه طرح غدیر تکمیل شود.

 

پایان پیام/72

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین