کد خبر: 186892483
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » ۶۰ میلیارد ریال زکات در چهارمحال و بختیاری جمع آوری شد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال زکات از شهرها و روستاهای استان جمع آوری شد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، علی ملک پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری امروز (13 تیر) در نشست شورای زکات استان که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، گفت: از این میزان 13 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات واجب، 30 میلیارد ریال زکات مستحبی و مابقی زکات فطریه بوده است.

 

وی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری استان، افزود: 35 مرکز نیکوکاری در استان با محوریت مساجد فعال است و بیشتر مراکز با مسئولیت ائمه جمعه و جماعات تشکیل شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سال گذشته در حدود 80 میلیارد ریال درآمد از مراکز نیکوکاری استان جمع آوری شد.

 

ملک پور بابیان اینکه شش درصد جمعیت و 11 درصد خانوارهای استان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: 50 درصد خانوارهای زیر پوشش، زنان سرپرست خانوار هستند.

 

وی با اشاره به مدل توانمندسازی مددجویان این استان، تصریح کرد: رسیدگی به معیشت خانوارها، تعالی فکری و فرهنگی از طریق مشاوره و آموزش، تامین نیازهای درمانی خانوارها، کمک به ازدواج، رسیدگی به وضعیت مسکن، علم آموزی و توانمندسازی از جمله مراحل این مدل است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چهار هزار دانش آموز و بیش از یک هزار دانشجو و طلبه زیرپوشش این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: بهره مندی یک هزار نفر از اردوهای زیارتی، جذب صددرصدی تسهیلات اشتغالزایی و احداث 750 مسکن از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه امداد است.

 

پایان پیام/361

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین